A Commerzbank részvényeinek árfolyama 6,9 százalékot ugrott, miután a német bank szerda reggel közzétett gyorsjelentésében nyereséggel lepte meg a piacot, ráadásul az idei bevételi kilátásait is megemelte. Az elemzők ugyanis arra számítottak, hogy ismét veszteséges negyedévet zár a Commerzbank, mely a tavalyi évet 2,9 milliárd eurós veszteséggel zárta, ami 2006 óta a leggyengébb teljesítménye volt.
Ennek fényében váratlan fejleményként hatott, hogy
a nagyban zajló szerkezet-átalakítás közepette 133 millió eurós nyereséget riportáltak az első negyedévben,
szemben az elemzők által várt 131 milliós mínusszal és az egy évvel korábbi azonos időszak 291 millió eurós veszteségével.
A menedzsment is optimista hangot ütött meg,
amennyiben a társaság közölte, hogy javultak az idei évre vonatkozó kilátásaik, a korábbinál nagyobb bevételre számítanak. Korábban ugyanis azt gondolták, hogy valamelyest alulmúlja a tavalyit a bankcsoport idei bevétele, míg most a tavalyinál kicsit magasabb bevételi szintet prognosztizálnak.
A nettó kamatbevételek 5,1 százalékot estek a riportált negyedévben, míg a nettó díj- és jutalékbevételek 8,4 százalékkal emelkedtek. A bank bevételének 35 százalékkal, 2,49 milliárd euróra emelkedését az átértékelések is segítették.
A működési költségek alig változtak, ezen a soron 2,3 százalék volt a mérséklődés. Annál nagyobb mértékben olvadtak a kockázati költségeket, melyek több mint 50 százalékkal, 149 millió euróra zsugorodtak.
2024-ig 2 milliárd eurós szerkezet-átalakítási programot hajt végre a társaság.
Amit már a tavalyi utolsó negyedévben megkezdtek. Ennek részeként bezárnak több száz németországi fiókot, továbbá 15 országban alakítják át vagy szüntetik meg tevékenységét. Már március elején bejelentették, hogy
Magyarországról kivonul a bank,
ami az 1993 óta működő leánybank, a vállalati ügyfeleket kiszolgáló, négy fiókot üzemeltető és több mint száz ember foglalkoztató Commerzbank Zrt. értékesítését jelenti.
A Commerzbank a térség más országaiban is beszünteti tevékenységét. Az új felállásban csak negyven országában lesz jelen, s még inkább a német középvállalati szektorra összpontosít.