BUX 54,156.2
-1.14%
BUMIX 4,397.79
-0.37%
CETOP20 2,403.14
0.00%
OTP 18,800
-1.18%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
0.00%
0.00%
-0.45%
ZWACK 16,500
-0.60%
0.00%
ANY 1,580
-0.63%
RABA 1,450
0.00%
-0.72%
+0.94%
0.00%
-2.17%
-0.42%
+3.91%
-0.22%
-0.41%
OTT1 149.2
0.00%
+0.81%
MOL 2,670
-2.20%
-2.47%
ALTEO 1,500
0.00%
0.00%
+3.15%
EHEP 1,810
-3.47%
0.00%
0.00%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+0.72%
+0.35%
0.00%
0.00%
SunDell 38,200
+0.53%
-1.63%
0.00%
-3.12%
0.00%
-4.96%
NUTEX 17.86
-0.11%
Forrás
RND Solutions
Pénz és Tőkepiac

A Stellantis-részvényt venni kezdték, a BMW-től szabadultak

A BMW és a Stellantis is jobbat jelentett a vártnál, ám a BMW-menedzsment óvatos jövőképe elriasztotta a befektetőket.

Intenzíven adni kezdték a befektetők a BMW- részvényeket frankfurti börzén a prémiumgyártó gyorsjelentésére, annak ellenére, hogy az első fél évben 1,34 millió darabos történelmi csúcsra emelkedett a konszern által eladott autók száma, a második negyedéves 4,8 milliárd eurós profit pedig messze meghaladta a piaci várakozást. A befektetők azonban elsősorban a némi bizonytalanságot tükröző éves kitekintésére reagáltak.

Fotó: Dasril Roszandi / NurPhoto / AFP

A menedzsment ugyanis, bár emelte a cégcsoport éves célszámait, mégis visszafogottan kommentált, hiszen úgy látják, a globális csiphiány és a dráguló alapanyagok hatása - riválisaihoz hasonlóan - a BMW-ét is utoléri az év hátralévő részében, még akkor is, ha eddig a konkurenciánál ügyesebben lavírozott.

A célszámemelés amúgy az üzemieredmény-marzsra vonatkozott. Az eddig prognosztizált 7-9 százalékos sávnak ugyanis immár egyértelműen a felső szélére várják a rátát év végére. 

A második negyedévben a müncheni székhelyű autógyártó 45 százalékkal növelte értékesítéseit az előző év azonos időszakához képest, sőt Európában 75 százalékkal, az Egyesült Államokban pedig 88 százalékkal több BMW és Mini kelt el. Persze ehhez hozzá kell tenni, hogy a tavalyi második negyedév volt a pandémiás időszak mélypontja. A bázisidőszakban jobban teljesítő kínai piacon is javított azonban további 12 százalékkal a holding.

A negyedéves nettó eredmény a tavalyi 210 millió eurós veszteségből 4,8 milliárd eurós profitba fordult, miközben a Refinitiv Eikon elemzői konszenzusa mindössze 2,2 milliárd euróval számolt.

A konszenzus és a tényadat különbözetéből 1 milliárd eurót magyaráz, hogy a kartellezés miatt eredetileg kilátásba helyezett uniós pénzbírság ennyivel lett végül kisebb.

Az elsőként nyilatkozó elemzők közül az UBS óvatos hangot ütött meg, a Bernstein elemzője, Arndt Ellinghorst viszont ismét egyértelművé tette, hogy továbbra is az egyik legjobban vezetett autóipari cégnek tartják a BMW-ét. A bajor cég sokkal egyenletesebb teljesítményt nyújt versenytársainál – tette hozzá.

A Stellantis részvényei a szintén ma reggel publikált gyorsjelentésre éppen ellenkező irányba lendültek ki Párizsban, valamint Milánóban is, mindkét börzén közel 5 százalékkal, 17 euró fölé erősödtek kora délutánig. Az olasz brókerek nagy meglepetésről beszéltek a Reuters-nak.

Fotó: AFP

Nem is csoda, hiszen a költségszinergiának köszönhetően az első fél évre várt 5,9 milliárd eurós üzemi eredmény (EBIT) helyett 8,6 milliárdot kasszírozott az olasz-francia-amerikai konszern, az EBIT-ráta meg 11,4 százalékot, Észak-Amerikában 16,1 százalékot tett ki.

A pro forma bázishoz képest 45 százalékkal, 75,3 milliárd euró nőtt az árbevétel, míg a nettó profit mínusz 800 millióról 5,9 milliárdos pluszba ugrott. A cégvezetés az éves várható EBIT-rátát 5,5-7,5 százalékról 10 százalékra emelte.

Kapcsolódó cikkek