Tőzsdezárás után közzétette második negyedéves beszámolóját a Waberer’s. A fuvarszervező-logisztikai szolgáltató társaság árbevétele 150 millió euró volt, 29 százalékkal magasabb, mint a tavalyi azonos időszakban.

Az előző év második negyedévéhez képest nemzetközi fuvarozás szegmens árbevétele 40 százalékkal nőtt. A regionális logisztika divízióban a negyedéves árbevétel év/év alapon 25 százalékkal emelkedett, míg a biztosítói érdekeltség árbevételének éves növekedése 9,4 százalék volt 2020 második negyedévéhez képest.

Szépen javult a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) is, 98 százalékkal 19,6 millió euróra emelkedett, ezzel az EBITDA marzs 13 százalék fölé került. 

Ellentétben a bázisidőszakkal, ezúttal az üzemi eredménysoron is pozitív a mérleg: a 7,7 millió eurós EBIT komoly előrelépés a tavalyi 2,7 millió eurós üzemi szintű veszteséget követően. 

Maradt profit az adótételek levonása után: 6,1 millió euró, a 2020 második negyedévi 11,5 millió eurós, jelentős veszteség után. A kamionflottát 5,3 százalékkal 2816-ra növelte a társaság, a sofőrök száma viszont 8,7 százalékkal 3451a-re csökkent.

Fotó: Ujvári Sándor / MTI

Erdélyi Barna vezérigazgató elmondta: 

A 2020 második felében a Waberer’s csoportnál megkezdett pozitív trend 2021 második negyedévében is folytatódott. A csoportszintű nyereségességi ráta – EBIT marzs, illetve nettó eredmény marzs– a mögöttünk hagyott negyedév során már a 2010- es évek közepének sikeres időszakához hasonlatos. 

A jelenlegi működési modell stabilizálásán túl azon dolgozunk, hogy az újonnan indított üzletfejlesztési projektek (többek között a regionális akvizíció, az új intermodál szolgáltatás elindítása vagy a saját raktárépület építése) már 2022-es év során látható eredménnyel legyen a cégcsoport pénzügyi eredményeire. Azonban továbbra is szemmel kell tartanunk a globális logisztikai ellátási láncokban felmerülő, és nem előrejelezhető ingadozásokat, és folyamatosan konzultálnunk kell a kiemelt ügyfeleinkkel, hogy képesek legyünk reagálni a fuvarozási és logisztikai szolgáltatások iránt felmerülő kereslet ingadozására akár a járvány európai negyedik hulláma, akár a globális chip hiány okozta turbulenciák miatt (melynek a kiemelt ügyfeleink között meghatározó súlyt képviselő autóipari és elektronikai ügyfelek jelentősen ki vannak téve).”