Jelentős eladási hullám tarolta a luxusmárkák cégeit, mert Kínában csökkenthetik az egyenlőtlenségeket.

Esést és felfordulást okozott az európai luxusmárkák opciós piacán egy kínai cikk – mondta a VG-nek Török Lajos, az Equilor vezető elemzője. Hozzátéve: a pártlapban megjelent írás alapján Hszi elnök egy olyan Kínát szeretne, melynek prosperálásából mindenki részesül, mely alapján növelhetik az újraelosztást, és különösen a leggazdagabb kínaiakat érintheti ez negatívan.

Fotó: Shutterstock

A hír hatására az opciós piacon jelentősen megnőtt az eladási opciók kereskedése, az átlagos volumen háromszorosára emelkedett. A nap végére az LVMH részvényei 5,2, a Hermes papírjai 3,8, míg a Keringé 3,6 százalékot estek.

Az LVMH erős második negyedévet jelentett júliusban. Különösen a ruházati és divatszegmens volt kiemelkedő, s kimondottan a Louis Vuitton, Dior és Fendi termékeket tépték a vásárlók. Akkor stabil folyó negyedévi kínai keresletről számolt be a menedzsment. A Louis Vuitton táskák mellett LVMH márka például a TAG Heuer karóra, a Dior parfüm, a Dom Pérignon pezsgő és a Moet Hennessy konyak is.