Tetszetős számokkal rukkolt élő a francia Pernod Ricard szeszesital-gyártó a június végével zárt üzleti évéről.
A világpiacon a prémium italok kategóriájában az ír Diageo mögött második helyet elfoglaló társaság a pandémia visszaszorulásának köszönhetően 2,423 milliárd eurós adózott eredményt ért el, 18,2 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
Saját várakozása 17 százalékos bővülésről szólt, de két hónapja még a 10 százalékkal is megelégedtek volna. Az amerikai legfelsőbb bíróság azonban pár hete jogtalannak ítélte a Pernod Ricard termékeire kivetett exportadót, ennek következtében 163 millió dollárral javult a cég adózás előtti eredménye. A többi között a Mumm pezsgő, a Campari vermut az Absolut vodka és a Martel konyak gyártója különösen a kínai és az amerikai fogyasztás fellendülésének örülhetett, ahogy eddig is e kép piac húzta a franciák szekerét.
A jókedvet fokozza, hogy a menedzsment értékelése szerint a folyó negyedévben is megmaradt a lendület, azzal pedig feltüzelték a befektetőket, hogy bejelentették:
a június végi, rekordszintre gyarapodott, 1,745 milliárd eurós készpénzállományuk lehetőséget ad arra, hogy félmilliárd eurós összeggel részvény-visszavásárlási programot hirdessenek.
A bejelentéseket 3,5 százalékos erősödéssel nyugtázta a részvényárfolyam a párizsi tőzsdén.
A társaság forgalma 9,7 százalékos bővüléssel 8,824 milliárd euróra nőtt, különösen az üzleti évet záró negyedév 56,5 százalékos forgalomnövekedése számít kiugrónak, igaz ez jórészt a tavalyi alacsony bázisra vezethető vissza.