A Peugeot csoport és a Fiat Chrysler év eleji egyesülésével létrehozott Stellantis csoport 600 ezerrel kevesebb autót gyártott le a harmadik negyedévben, mint tavaly ilyenkor. Ez 30 százalékos visszaesésnek felel meg. A megrendelőknek 27 százalékkal kevesebb, 1,131 millió járművet adtak át. A megnevezett okok unásig ismertek: a csip- és az alkatrészhiány.

Fotó: AFP

A konszern 32,551 milliárd eurós bevételt ért el a tárgyidőszakban, tolerálható mértékben kevesebbet a Refinitiv elemzői konszenzusában szereplő 33,02 milliárd euróval. Richard Palmer pénzügyi igazgató egyúttal elismerte, hogy az idei év gyártási veszteségéről szóló előzetes, 1,4 millió darabos becslés túl optimista volt, ennél is nagyobb kieséssel kell számolniuk. 

Ugyanakkor a negyedik negyedévben a félvezetőhiány már moderált mértékben nyomja rá bélyegét mind a gyártásra, mint a szállításokra. A vevőkre áthárított költségnövekedés és a most piacra dobott új elektromos autóik magasabb árazása is tompítja a konszern anyagi nehézségeit. A Stellantis nyereségadatokat nem tett ezúttal közzé, tekintettel a bázisidőszakban, a fúzió előtt az előd autógyártók még „külön kasszán” éltek.

Jelentős visszaesés a brit autóiparban

Jelentősen visszaesett a brit autóipar termelése, 1982 óta nem gyártottak olyan kevés autót szeptemberben, mint az idén, részben az elektronikai alkatrészek hiánya miatt.