Az idei első fél évről 390 milliós árbevételt riportált csütörtökön piaczárás után a SET Group, szemben az előző év azonos időszakának 1,2 milliárd forintos teljesítményével. A visszaesés a tavaly döntő súlyú vasútépítési szegmens számlájára írható, ahol az M3-as metró felújításához kapcsolódó elszámolási vita okozott fennakadást. Így a vasútépítés csak az árbevétel 40 százalékát hozta, hasonlóan a haszonállateledel-gyártáshoz. Az egy részvényre jutó féléves eredmény 12 forint veszteség lett, szemben az egy évvel korábbi 1 forintos nyereséggel. A gyorsjelentésben azt is olvashatjuk, hogy ugyan a társaság augusztusban leállította három leánycége (SET Trust, SET Goodwill and Enterprise Management, SET Informatika) értékesítését, ám a terv mégsem került le a napirendről.

Fotó: Shutterstock

A szerződésállomány alapján a második fél évben megnégyszereződhet a vasútépítési szegmens árbevétele – mondta a VG-nek dr. Orbók Ádám üzletfejlesztési igazgató. Hozzátéve: a cégbíróság szeptember utolsó napján bejegyezte a társaság tőkeemelését, mellyel a SET 1,54 milliárd forint adósságot rendez.

A SET Group csütörtökön jelentette be, hogy leányvállalata, a Triman Kft. 245,3 millió forint összértékű vállalkozói szerződést kötött a KÉSZ-csoporthoz tartozó Matech Magyar Technológiai Kft.-vel.

Pénteken pedig azt tette közzé a társaság, hogy a hamarosan megvalósuló portfóliótisztítást követően a következő szignifikáns állomás a vasútépítési szegmens piaci újrapozicionálása, kibővítése. Céljuk, hogy a közelgő nagy léptékű vasúti beruházások érdemi szereplőjévé váljon a cégcsoport a piacon lévő ismert és nagy – beleértve a jelentős külföldi érdekeltséggel bíró társaságokat is – vasútépítő vállalatok közvetlen partnereként. Az első konkrét lépések eredményei a jövő héten várhatók.

A részvény árfolyama péntek délelőtt 6 százalékot emelkedett.