BUX 51,516.73
+0.10%
BUMIX 4,273.33
-1.08%
CETOP20 2,286.44
0.00%
OTP 17,770
-0.11%
KPACK 16,800
0.00%
0.00%
+0.28%
-1.30%
0.00%
ZWACK 16,600
0.00%
0.00%
ANY 1,565
0.00%
RABA 1,375
0.00%
0.00%
+1.09%
0.00%
0.00%
-3.43%
+3.10%
-0.24%
0.00%
+0.35%
OTT1 149.2
0.00%
-1.67%
MOL 2,426
+0.41%
-1.59%
ALTEO 1,700
0.00%
0.00%
-1.23%
EHEP 1,775
+0.57%
0.00%
-0.86%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
0.00%
+0.59%
0.00%
0.00%
SunDell 38,800
0.00%
-2.50%
0.00%
0.00%
0.00%
-1.02%
+0.48%
Forrás
RND Solutions
Pénz- és tőkepiac

Meghozta a befektetők étvágyát a McDonald’s jelentése

Egy új csirkés szendvics és a pandémia visszaszorulásával az éttermekbe visszatérő fogyasztók adták a sikerreceptet a várakozáson felüli negyedéves eredményhez.

A Wall Street várakozásainál is kedvezőbben alakult a McDonald’s harmadik negyedéves teljesítménye. 

Az amerikai gyorsétteremlánc a szerdai New York-i tőzsdenyitás előtt közzétett jelentésében 14 százalékkal, 6,2 milliárd dollárra ugró árbevételről és ezzel párhuzamosan a tavalyinál 390 millióval magasabb, 2,15 milliárdos nyereségről adott számot. A kiigazított, egy részvényre jutó nyereség (EPS) 2,76 dollárra hízott. Az elemzők előzetesen 6,04 milliárdos forgalom mellett 2,46 dolláros EPS-re számítottak a Big Mac szendvicsek gyártójától.

Fotó: AFP

A bővülés jelentős részben a nemzetközi piacoknak köszönhető, ahol – összehasonlítható bázison, a már egy évvel ezelőtt is üzemelő egységekben – csaknem 14 százalékkal emelkedő értékesítést könyvelhetett el a vállalat a saját kézben lévő üzleteiben. A licencpartnerei által üzemeltetett piacokon pedig ennél is dinamikusabb, 16,7-es volt a növekedés.

Különösen az Egyesült Királyságban és Kanadában fogytak jól a lánc burgerei. A koronavírus-járvány a javuló tendenciák ellenére néhány kulcspiacon azonban még éreztette hatását, a felfutó esetszámok miatt elrendelt korlátozások az ausztrál és a kínai forgalomra is negatívan hatottak.

Az amerikai éttermek forgalma a nemzetközi szegmensektől némileg elmaradva 9,6 százalékkal nőtt éves alapon. A hazai piac bővülését az amerikai rapper Saweetie-ről elnevezett csirkés szendvicse népszerűségének, valamint az étterem-látogatók tetszését elnyerő sikeres marketingkampányainak tulajdonítja a McDonald’s.

Az eredmény meghozta a befektetők étvágyát is, a piacnyitás előtti kereskedésben 3 százalékkal drágultak az étteremlánc részvényei.

Kapcsolódó cikkek