A Wall Street várakozásainál is kedvezőbben alakult a McDonald’s harmadik negyedéves teljesítménye.
Az amerikai gyorsétteremlánc a szerdai New York-i tőzsdenyitás előtt közzétett jelentésében 14 százalékkal, 6,2 milliárd dollárra ugró árbevételről és ezzel párhuzamosan a tavalyinál 390 millióval magasabb, 2,15 milliárdos nyereségről adott számot. A kiigazított, egy részvényre jutó nyereség (EPS) 2,76 dollárra hízott. Az elemzők előzetesen 6,04 milliárdos forgalom mellett 2,46 dolláros EPS-re számítottak a Big Mac szendvicsek gyártójától.
A bővülés jelentős részben a nemzetközi piacoknak köszönhető, ahol – összehasonlítható bázison, a már egy évvel ezelőtt is üzemelő egységekben – csaknem 14 százalékkal emelkedő értékesítést könyvelhetett el a vállalat a saját kézben lévő üzleteiben. A licencpartnerei által üzemeltetett piacokon pedig ennél is dinamikusabb, 16,7-es volt a növekedés.
Különösen az Egyesült Királyságban és Kanadában fogytak jól a lánc burgerei. A koronavírus-járvány a javuló tendenciák ellenére néhány kulcspiacon azonban még éreztette hatását, a felfutó esetszámok miatt elrendelt korlátozások az ausztrál és a kínai forgalomra is negatívan hatottak.
Az amerikai éttermek forgalma a nemzetközi szegmensektől némileg elmaradva 9,6 százalékkal nőtt éves alapon. A hazai piac bővülését az amerikai rapper Saweetie-ről elnevezett csirkés szendvicse népszerűségének, valamint az étterem-látogatók tetszését elnyerő sikeres marketingkampányainak tulajdonítja a McDonald’s.
Az eredmény meghozta a befektetők étvágyát is, a piacnyitás előtti kereskedésben 3 százalékkal drágultak az étteremlánc részvényei.