Az elemzői konszenzusra 6 centet verve, a Pepsico korrigált nettó nyeresége részvényenként 1,79 dollár volt a 3. negyedévben, míg bevételei a piaci várakozásokat 800 millió dollárral felülmúlva, az előző év azonos időszakához mérten 11,6 százalékkal, 20,19 milliárd dollárra nőttek.

Fotó: Imaginechina

Sőt, a szervezeti változások és akvizíciók hatását kiszűrő szerves növekedés is elérte a 9 százalékot. Éves szinten az organikus bővülés mértékét a cég az eddigi 6-ról 8 százalékra javította, a piac 9,5 százalékos várakozásával szemben, profitágon pedig megerősítették, hogy 11 százalékos gyarapodásra számítanak, némiképp elmaradva az elemzők 13 százalékos előrejelzésétől. A következő évre nézve a menedzsment megerősítette az eddigi célszámokat.

A PepsiCo az inflációs nyomás miatt nemrégiben már megemelte az üdítők és a harapnivalók árát, a következő áremelés – árulták el most - 2022. első negyedében várható.