Az elemzői várakozásokat felülmúló gyorsjelentést tett közzé szerdán a Procter & Gamble (P&G). A fogyasztási cikkeket gyártó amerikai óriáscég tisztított, egy részvényre jutó nyeresége (EPS) 1,66 dollárra nőtt a december végén lezárt második üzleti negyedévben. 

Fotó: Wang Qiming

Az elemzői várakozásokat ezzel egy, a tavalyi adatot pedig 18 centtel haladta meg a Pampers, Tide és Gillette márkákat is forgalmazó vállalat. A hat százalékkal, 20,95 milliárd dollárra bővülő forgalom közel 600 millióval lett magasabb a piaci prognózisnál.

A vártnál erősebb teljesítmény ismeretében a 2022-es üzleti évre vonatkozó eredményvárakozásait is feljebb srófolta vállalat. 

Az árbevétel bővülése 3–4 százalék közötti lehet a korábban jelzett 2–4 százalék helyett, az organikus eladások akár 5 százalékos emelkedése mellett. A profit soron továbbra is 3–6 százalékos javulásra számít a P&G, figyelmeztetve egyúttal, hogy az emelkedő alapanyag- és szállítási költségeknek a tavalyinál is nagyobb hatása lehet az idei eredményre.

A piac kedvezően reagált a jelentésre, a tőzsdenyitás előtti kereskedés során 1,3 százalékkal erősödött a részvényárfolyam.