Azaz inkább meglegyintette, hiszen a dél-koreai versenyhatóság (KFTC) által kiszabott 16,9 millió dolláros bírságot mellényzsebből kifizeti a stuttgarti luxusautó-gyártó konszern. Az nyilvánvalóvá vált, hogy az emissziós adatokat meghamisító szoftvert a Mercedes autóiba is beépítették, ennek nyomait 15 helyben forgalmazott modellben találták meg az ellenőrzések során. 

Fotó: PATRICK T. FALLON / AFP

A KFTC szerint a Mercedes úgy manipulálta a környezetszennyezés csökkentésére szolgáló berendezéseket, hogy azok a rájuk csatlakozó illegális szoftver révén teszteléskor alacsonyabb emissziós értékeket mutassanak ki, mint amit a jármű normális üzemben az utakon produkál. Versenyfelügyelet közleményében súlyosbító körülményként említi, hogy a Mercedes még reklámozta is, mennyire környezetbarátak a járművei, ezzel megtévesztve és vásárlásra ösztönözve a dél-koreai fogyasztókat. 

A német autógyártó 2013 augusztusa és 2016 decembere között azt is hamisan hirdette, hogy járműveik károsanyag-kibocsátása megfelelt az Euro 6-os kibocsátási normáknak – írta a Reuters. Szintén sokat nyomott a latban, hogy a német konszern Dél-Korea legnagyobb járműimportőrének számít.

A levegőtisztasági szabványok betartását rendkívül szigorúan veszik Dél-Koreában, a KFTC tavaly az ezzel kapcsolatos manipulációk miatt megbírságolta és műszaki javítások elvégzésére kötelezte többek között az Audi-Volkswagen, a Nissan, a Stellantis és a Porsche importőreit.