A Stellantis 2030-ig évi 300 milliárd euróra, azaz duplájára növelné bevételeit, míg sikeres modelljei, például Jeep terepjárói és RAM kisteherautói e-változatának – összesen 75 típus – piacra dobásával magasan tartja haszonkulcsát is – áll a cég kedden bemutatott stratégiájában. 

Fotó: MAURO UJETTO / AFP

Csak Kínában 20 milliárd eurós forgalmat bonyolítanának le 8 év múlva, miközben tavaly egész Kelet-Ázsia csak 3,9 milliárdot hozott. Az eladások harmadát online csatornára terelik, a szén-dioxid-kibocsátást pedig megfelezik.

Az autógyártó arra számít, hogy az évtized végére a villanyautók  teszik majd ki eladásai 100 százalékát Európában, illetve  50 százalékát az Egyesült Államokban, valamint kijönnek hidrogén üzemanyagcellákkal felszerelt furgonjai és nehéz teherautói is. Továbbá addigra az Alphabet Waymóval való partnerségét felhasználva, kifejleszti önvezető szállítójárműveit is.

A 2021-ben végrehajtott fúzió eredményeként létrejött konszern 2024 végéig nagyjából 5 milliárd eurós pozitív szinergiás hatást is vár.