A tavalyi csaknem két és félszeresére, 4,26 milliárd dollárra ugrott a PepsiCo profitja az idei első negyedévben. Az amerikai üdítőipari és snackgyártó óriásnak sikerült áremeléssel kompenzálnia az miatt megugró gyártási költségeket, a fogyasztók ugyanis a drágulás ellenére is kitartottak kedvelt rágcsálnivalóik és italaik mellett.

A társaság ezzel felülmúlta a piaci várakozásokat, az 1,29 dolláros egy részvényre jutó tisztított nyereség (EPS) hat centtel lett magasabb a FactSet elemzői konszenzusánál. 

A nyereség azzal együtt ugrott meg, hogy a vállalat oroszországi eszközein 193 millió dolláros értékvesztést volt kénytelen elkönyvelni a háború miatt.

New York - United States, Queens, Pepsi cola sign, Manhattan Skyline view from Long island city old industrial docks, former pepsi Cola factory, at night (Photo by Michel Setboun / Photononstop / Photononstop via AFP)
Fotó: MICHEL SETBOUN / AFP

A társaság árbevétele eközben bő kilenc százalékkal 16,2 milliárd dollárra bővült, 660 millió dollárral megfejelve az elemzői becsléseket.

A vállalat az egész évre vonatkozóan továbbra is nyolc százalékos EPS-növekedéssel számol, a forgalombővülés üteme azonban az eddig várt hat százalék helyett nyolc százalék lehet az erős első háromhavi adatok tükrében.

A befektetők idén 7,5 milliárd dollár értékű részvényesi juttatásra számíthatnak, melynek nagyobb résztét osztalékként tervezi kifizetni a PepsiCo, egy 1,5 milliárd dollár összértékű sajátrészvény-vásárlással kiegészítve.

A piac kedvezően fogadta a jelentést, a PepsiCo árfolyama kora délután egy százalékot emelkedett az amerikai tőzsdenyitást megelőző elektronikus kereskedésben.

Alapvetően erősen kezdte az évet a tegnap jelentő rivális Coca-Cola is. Igaz, a vártnál jobban sikerült első negyedév ellenére James Quincey vezérigazgató "viharfelhőket" is lát a horizonton, ám a menedzsment mégis megerősítette éves eredményvárakozását.