Az elemzői várakozásokat messze túlszárnyalva, elsősorban a divat- és bőráru üzletágának köszönhetően közel 30 százalékkal, 18 milliárd euróra nőttek a Louis Vuitton, az Hublot és a Givenchy márkáiról ismert LVMH értékesítései év/év bázison az idei első negyedévben – közölte a francia cég szerdán.

Fotó: Eva Marie UZCATEGUI / AFP

A társaság részvényei Párizsban kezdetben erősödtek, ám a nap folyamán lefordultak, és legutóbb 0,7 százalékos mínuszban, 627 eurón alatt álltak. A fordulatot a menedzsment közeljövőre vonatkozó, a háború és az Oroszország elleni szankciók kapcsán tett homályos kijelentései okozhatták, amelyek szerint magabiztosak ugyan, de mégis ébernek kell maradniuk, a legnagyobb figyelemmel követik az eseményeket.

A bor- és szeszesital-divízió kivételével a csoport valamennyi üzletága 10 százalék feletti forgalombővülést ért el, mind az Egyesült Államokban, mind Európában. Sőt, a kínai korlátozások dacára Ázsiában is növekedni tudtak.