Leépíti belföldi idegenforgalmi üzletágát Kínában az – értesült a CNBC. Az amerikai hírportál két név nélkül nyilatkozó forrására hivatkozva azt írja, a vállalat helyi idő szerint kedd reggel már közli is a döntést az alkalmazottakkal.

A kiszivárgott információk alapján a szálláshelymegosztó platform nyárra az összes belföldi hirdetést eltávolítja rendszeréből, egy nagyobb, több száz főt foglalkoztató irodát azonban továbbra is fenntart majd Pekingben, hogy a külföldre irányuló utazásokra összpontosíthasson. Utóbbiban ugyanis továbbra is nagy potenciált lát a San Franciscó-i székhelyű társaság.

Fotó: Ng Han-kuan

Az Airbnb hivatalosan 2016-ban lépett be a kínai piacra, ahol egyre erősebb versenyhelyzetbe került a helyi szereplőkkel. A lap forrásai szerint a szegmens működtetése eleve költséges és bonyolult volt, a pandémia pedig tovább súlyosbította ezeket a problémákat, fokozva azok hatását.

Az elmúlt években a társaság bevételeinek mintegy egy százaléka származott a kínai foglalásokból.

A CNBC értesülését nem kívánta kommentálni az Airbnb. A kiszivárgó híreket egyelőre nem váltottak ki nagy hullámokat a piacon, a részvényárfolyam a szűk másfél órával a hétfői tengerentúli kereskedés vége előtt 0,6 százalékos pluszt mutatott.