Az iparág jelentős kihívásai ellenére nagyon erős első negyedévet zárt az AutoWallis csoport. 

Az autókereskedő társaság árbevétele 18 százalékkal 57,7 milliárd forintra nőtt, miközben az uniós piacokon 12,4 százalékos volt a csökkenés. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett társaság működési hatékonyságának növekedését mutatja, hogy ugyanezen időszakban az általa értékesített autók száma ennél kisebb mértékben, 11 százalékkal nőtt 7410 darabra. 

A pénzügyi bevételek és ráfordítások az első negyedévben 29 millió forint veszteséget mutattak, 

ami a 2021-es bázisidőszakhoz képest 83 százalékos javulást jelent, főként az időszakban elért árfolyamnyereségnek köszönhetően. 

Fotó: Móricz-Sabján Simon/VG

A társaság EBITDA-ja több mint a kétszeresére, 3,1 milliárd forintra ugrott, ezzel EBITDA marzs 5,4 százalékra nőtt a korábbi 3 százalékról. Az AutoWallis teljes átfogó eredménye közel a hatszorosára, 2,1 milliárd forintra emelkedett.

Az év eleji növekedés kizárólag organikus volt, ugyanis a bázisnegyedévben már az összes korábbi tranzakciót lezárta a vállalat. A két üzletág közül a nagykereskedelmi teljesített jobban (elsősorban a SsangYong és Isuzu márkáknak köszönhetően): ebben a szegmensben az árbevétel 32 százalékkal, míg a kiskereskedelmi üzletágban kis mértékben nőtt. A csoport által képviselt, illetve értékesített márkák összesített erejét, a márka-paletta diverzifikáltságát jól mutatja, hogy ehhez képest a magyar személyautó-piac 11 százalékkal esett vissza.

A költségeken belül az eladott áruk beszerzési értéke (ELÁBÉ) az árbevételnél jóval kisebb mértékben, mindössze 14 százalékkal 49 milliárd forintra emelkedett, melynek eredményeképpen az AutoWallis fedezettermelése jelentősen, 12-ről 14,8 százalékra nőtt az első negyedévben. 

A kiváló teljesítmény mögött kizárólag organikus növekedés áll, melyből kiemelkedik a nagykereskedelmi üzletág jelentős bővülése

 – emelte ki az eredményeket értékelve Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója. Hozzátette, hogy a csoport mindkét üzletágának működési hatékonysága jelentősen javult, így a társaság eredménye minden tekintetben új rekordra ugrott. A vezérigazgató elmondta, hogy a piacokat, így az autóipart is terhelő nehézségek (alapanyaghiány, ellátási zavarok, növekvő szállítási idők) az értékesítési árrések növekedésével jártak együtt, ugyanakkor azok hosszú távú fenntarthatósága egyelőre nem jelezhető előre. 

Ormosy Gábor rámutatott, hogy az első negyedévben a tavalyi nyereségnek már közel kétharmadát elérte a csoport, miközben a menedzsment megítélése szerint az eredményességet legjobban bemutató pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény, az EBITDA esetében pedig a tavalyi egész éves érték 40 százalékát sikerült mostanra teljesíteni.