Sajtóhírek szerint külön tanácsadócéggel figyeltette dolgozóinak Facebook-tevékenységét a Tesla, amikor a vállalat néhány dolgozója szakszervezet létrehozását kezdeményezte az önvezető autókat gyártó vállalat kaliforniai gyárában.

A CNBC a birtokába jutott számlák és egyéb dokumentumok alapján arról ír, hogy cége az MWW PR nevű PR-cégnek fizetett 217 és 2018 között, hogy munkavállalói kommunikációját monitorozza a közösségi médiaplatformon. A dolgozók online felületen folytatott interakciói közül – a szakszervezeti szerveződés mellett – főként az igazságtalannak vélt munkaügyi esetekről és egy bizonyos szexuális zaklatási perről folyó beszélgetéseket követte kiemelt figyelemmel.

CAPE CANAVERAL, FLORIDA - SEPTEMBER 15:  Elon Musk arrives to watch as Inspiration4 crew members Jared Isaacman, Chris Sembroski, Hayley Arceneaux, and Sian Proctor prepare to leave for their flight on the SpaceX Falcon 9 rocket and Crew Dragon at launch Pad 39A at NASA’s Kennedy Space Center on September 15, 2021 in Cape Canaveral, Florida. SpaceX is scheduled to launch the four private citizens into space at 8:02 pm this evening on a three-day mission. The flight would be the first to orbit Earth with a crew comprised entirely of civilian astronauts. (Photo by Joe Raedle/Getty Images) 1340585263
Fotó: Joe Raedle / Getty Images

A lap megkeresésére a Tesla nem reagált, a PR ügynökség pedig közleményben azzal kommentálta az ügyet, hogy egy átfogó munkavállalói kommunikációs megbízás keretében adtak tanácsokat a Teslának 2017-2018 között, a vállalat gyors növekedésének időszakában.

Megjegyezték, egy adott márka megítélésének és az előtte álló kihívások megértéséhez bevett gyakorlatnak számít az adott vállalatról szóló sajtómegjelenések és a nyilvános platformokon megjelenő vélemények áttekintése.

Hogy a Tesla-vezér nem bánik kesztyűs kézzel a beosztottaival, azt az elmúlt napok híradásai is jól tükrözik. Elon Musk a héten előbb e-mailben parancsolta vissza az irodába az alkalmazottakat, csütörtökön pedig már arról írt a cég vezetőinek, hogy akár a dolgozók 10 százalékát is elbocsáthatják a világszerte mintegy 100 ezer embert foglalkoztató villanyautó-gyártótól.