Közzétette második negyedéves beszámolóját az American Express. Az adózott nyereség az előző évi bázisidőszak 2,3 milliárd dollárjáról kétmilliárdra esett vissza. Aggodalomra azonban nincs ok, Stephen Squeri elnök-vezérigazgató szerint kiemelkedő lett a negyedév, rekordbevétellel és az ügyfelek kártyás költéseivel.
Az AmEx-tagok hitelkártyás kiadásai 30 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, ami a globális utazási és szabadidős kiadások jelentős fellendülésének köszönhető. Az ilyen típusú költések áprilisban először haladták meg a járvány előtti szintet – olvasható a jelentésben. A kamatkiadásoktól megtisztított összesített bevételek éves összevetésben 10,2 milliárd dollárról 13,4 milliárdra emelkedtek.
Jó hír, hogy zakatol a költekezés a fiatalok körében, a hitelkártyás cég ügyfelei között a millenniumi és a Z generációhoz tartozók 48 százalékkal növelték a kiadásaikat. A negyedév során az AmEx 3,2 millió új kártyát bocsátott ki.