A második negyedévben elért jelentős forgalomnövekedés után idén éves szinten az amerikai italgyártó óriás, a PepsiCo – az árfolyamhatások és a felvásárlások nélkül számítva - még a korábban tervezettnél is nagyobb mértékben, 

mintegy 10 százalékkal növelheti bevételeit 

– közölte a vállalat kedden gyorsjelentése bemutatásakor, megkezdve a második negyedéves Wall Street-i jelentési szezont. Ramon Laguarta, a csoport vezérigazgatója néhány hónapja egyébként az első negyedév számainak ismertetésekor emelte 6 százalékról 8 százalékra a növekedési célt.

Pepsi
Fotó: Shutterstock

A vártnál magasabb bevételek dacára az Ukrajnát ért orosz támadás és az Oroszország elleni szankciók következtében elkönyvelt leírások azonban jócskán visszavetették a cég nyereségét.

A második negyedévben a PepsiCo 13 százalékkal, 20,2 milliárd dollárra növelte forgalmát az előző év azonos időszakához képest, és ezzel felülmúlta az elemzők várakozását. A szervezeti változások és a devizahatások kiküszöbölésével még mindig bő 5 százalékos volt a bővülés. 

Az üzemi eredmény viszont váratlanul mintegy harmadával, 2,1 milliárd dollárra zuhant, amit főként az orosz-ukrán háború rovására ír a menedzsment, hiszen a leírások több mint egymilliárd dollárral terhelték a vállalatot.

Nettónyereség-ágon a csoport több mint 1,4 milliárd dollárt keresett, közel 40 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, ami megegyezik az elemzők előzetes becslésével.

Kólacégek vetnek véget a tech szektor uralmának?

A tőzsdei szektorrotáció jegyében a nem ciklikus fogyasztási javakat gyártó társaságok aranykora jöhet el.