BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megugrott a PepsiCo bevétele, ám a profitba nagyot harapott a háború

Az italgyártó hatalmas tételeket írt le.

A második negyedévben elért jelentős forgalomnövekedés után idén éves szinten az amerikai italgyártó óriás, a PepsiCo – az árfolyamhatások és a felvásárlások nélkül számítva - még a korábban tervezettnél is nagyobb mértékben, 

mintegy 10 százalékkal növelheti bevételeit 

– közölte a vállalat kedden gyorsjelentése bemutatásakor, megkezdve a második negyedéves Wall Street-i jelentési szezont. Ramon Laguarta, a csoport vezérigazgatója néhány hónapja egyébként az első negyedév számainak ismertetésekor emelte 6 százalékról 8 százalékra a növekedési célt.

Pepsi
Fotó: Shutterstock

A vártnál magasabb bevételek dacára az Ukrajnát ért orosz támadás és az Oroszország elleni szankciók következtében elkönyvelt leírások azonban jócskán visszavetették a cég nyereségét.

A második negyedévben a PepsiCo 13 százalékkal, 20,2 milliárd dollárra növelte forgalmát az előző év azonos időszakához képest, és ezzel felülmúlta az elemzők várakozását. A szervezeti változások és a devizahatások kiküszöbölésével még mindig bő 5 százalékos volt a bővülés. 

Az üzemi eredmény viszont váratlanul mintegy harmadával, 2,1 milliárd dollárra zuhant, amit főként az orosz-ukrán háború rovására ír a menedzsment, hiszen a leírások több mint egymilliárd dollárral terhelték a vállalatot.

Nettónyereség-ágon a csoport több mint 1,4 milliárd dollárt keresett, közel 40 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, ami megegyezik az elemzők előzetes becslésével.

Kólacégek vetnek véget a tech szektor uralmának?

A tőzsdei szektorrotáció jegyében a nem ciklikus fogyasztási javakat gyártó társaságok aranykora jöhet el.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.