A vártnál erősebb negyedéves eredménybővülésről adott számot a Levi Strauss. A farmerjairól híres ruhaipari vállalat profitálni tudott az amerikaiak lazább öltözködési szokásaiból.
„A farmer ma már sokkal elfogadottabb az irodákban” – érzékeltette a változó trendeket Chip Berg vezérigazgató a CNBC-nek adott korábbi interjúban.
A társaság 15 százalékkal 1,47 milliárd dollárra ugró árbevételt, és a tavalyitól 23 százalékkal elmaradó, 50 milliós nyereséget jelentett a május végén lezárt három hónapban. A 23 centes egy részvényre jutó tisztított eredmény (EPS) ugyanakkor 6 centtel jobb lett az egy évvel korábbinál. A Wall Street ennél valamivel szerényebb teljesítményre számított, 1,43 milliárdos forgalom mellett 23 centes EPS-t prognosztizálva.
A magasabb bevételek elérésében a közvetlen és a nagykereskedelmi értékesítés megugrása egyaránt szerepet játszott, emellett az online eladások is kedvezően alakultak. Utóbbiak globálisan 3 százalékkal emelkedetek, és már a negyedéves bevételek ötödét adták. Különösen az amerikai kontinensen és Ázsiában ment jól a szekér, ahol 17, illetve 16 százalékkal ugrottak meg az eladások, miközben Európában mindössze 3 százalékos volt a bővülés.
A vártnál jobb tényszámok tükrében a San Franciscó-i székhelyű társaság megemelte a negyedév után fizetendő mértékét is, a befektetők az eddigi 10 helyett 12 centes kifizetésre számíthatnak részvényenként.
A vállalat emellett megerősítette egész évre vonatkozó eredménycéljait is, amely 11-13 százalék közötti forgalombővülést, valamint 1,5-1,56 dolláros EPS-t vetít előre.
A papírok közel öt százalékot emelkedtek a csütörtöki piaczárás utáni elektronikus kereskedésben.