Durván beestek az Adidas kínai értékesítései a második negyedévben – derül ki a cég csütörtökön közzétett gyorsjelentéséből.
A világ legnagyobb piacán a sportszergyártó bevételei 35 százalékkal, 719 millió euróra csökkentek, amit a német vállalat a pandémia miatt elrendelt
folyamatos és kiterjedt korlátozásoknak
tulajdonított. A világ többi részén viszont 14 százalékkal nőttek az Adidas eladásai.
A menedzsment már a múlt héten figyelmeztetett, hogy a tervezettnél rosszabbul megy a cégnek, ezért csökkentették a bevételek növekedésére vonatkozó éves várakozásaikat is. Most már csupán 5-9 százalékos bővülésre számítanak, pedig eredetileg Kasper Rorsted vezérigazgató egy 13 százalékos pluszt is elérhetőnek tartott.
Ugyanez érvényes a nettó profitra is, ahol a korábbi 1,9 milliárd euró helyett már csak 1,3 milliárdot várnak.
Összességében Rorsted feljavulásban bízik az év második felében, nem egészen függetlenül a katari labdarúgó világbajnokságtól, bár a kínai forgalom élénkülése egyelőre lassúnak tűnik.
Az Adidas részvényei csütörtök délelőtt 2,5 százalékkal, 175 euró fölé drágultak.