Durván beestek az Adidas kínai értékesítései a második negyedévben – derül ki a cég csütörtökön közzétett gyorsjelentéséből. 

About 60 Adidas employees gathered in front of their Alsatian premises to protest against a potential move of the headquarters to Paris, Strasbourg, eastern France, on June 21, 2022. (Photo by Abdesslam Mirdass / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)
Fotó: Abdesslam Mirdass / Hans Lucas via AFP

A világ legnagyobb piacán a sportszergyártó bevételei 35 százalékkal, 719 millió euróra csökkentek, amit a német vállalat a pandémia miatt elrendelt 

folyamatos és kiterjedt korlátozásoknak

tulajdonított. A világ többi részén viszont 14 százalékkal nőttek az Adidas eladásai.

A menedzsment már a múlt héten figyelmeztetett, hogy a tervezettnél rosszabbul megy a cégnek, ezért csökkentették a bevételek növekedésére vonatkozó éves várakozásaikat is. Most már csupán 5-9 százalékos bővülésre számítanak, pedig eredetileg Kasper Rorsted vezérigazgató egy 13 százalékos pluszt is elérhetőnek tartott.

Ugyanez érvényes a nettó profitra is, ahol a korábbi 1,9 milliárd euró helyett már csak 1,3 milliárdot várnak.

 

Az Adidas főbb pénzügyi mutatói


Összességében Rorsted feljavulásban bízik az év második felében, nem egészen függetlenül a katari labdarúgó világbajnokságtól, bár a kínai forgalom élénkülése egyelőre lassúnak tűnik.

Az Adidas részvényei csütörtök délelőtt 2,5 százalékkal, 175 euró fölé drágultak.