A várakozásoknál erősebb negyedéves eredmény ellenére visszavágta egész évre vonatkozó céljait az amerikai Macy’s áruházlánc, mivel az év hátralévő részében gyengülő fogyasztói keresletre számít, különösen a ruházati termékeknél.

NEW YORK, NY - NOVEMBER 25: The 95th Macy's Thanksgiving Day Parade held with crowd of ten thousands in New York City, United States on November 25, 2021. Tayfun Coskun / Anadolu Agency (Photo by Tayfun Coskun / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP)
Fotó: Tayfun Coskun / Anadolu Agency via AFP

A New York-i kereskedőház forgalma 50 millió dollárral 5,6 milliárd dollárra mérséklődött a július végén zárult üzleti negyedévben, ám ezzel együtt is meghaladta az 5,49 milliárdos piaci várakozásnál.

Az adózott eredmény mintegy ötödével 275 millió dollárra – részvényenként 99 centre – zsugorodott. A tényadat itt is felülmúlta a 85 centes szakértői becslést.

A digitális csatornákon keresztüli értékesítés 5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól, ám ezzel együtt is 37 százalékkal meghaladta a pandémia előtti szintet. Az e-kereskedelem 30 százalékkal járult hozzá a csoportszintű árbevételhez.

Az idei árbevételt az eddig becsült, 24,46-24,7 milliárd dolláros sáv helyett 24,34-24,58 milliárd dollár közé várják, míg az egy részvényre jutó adózott eredmény 4-4,2 dollár körül alakulhat, szemben a korábbi 4,53-4,95 dolláros várakozással. 

Mindez összhangban van a Refinitiv elemzői konszenzusával, amely 2022-re 24,36 milliárdos forgalom mellett 4,51 dolláros EPS-t vetít előre.

Az eredményterv visszafogását a társaság szerint az indokolja, hogy a diszkrecionális cikkek, például ruházati cikkek értékesítésére támaszkodó vállalatoknál nagyobb a veszélye annak, hogy alulteljesítenek egy olyan környezetben, ahol a vásárlók egyre inkább a kiadások visszafogásán gondolkodnak.

Teljes tanácstalanságban az amerikai kiskereskedelmi szektor

A történelmi szinten is magas és a történelmi összehasonlításban is mélyponton lévő teljesen kiszámíthatlanná teszi az amerikaiak költekezési hajlandóságát.

A szektortársak közül a Walmart és a Target is megerősítette 2022-es céljait annak dacára, hogy profitjuk a Macy’séhez hasonlóan nyomás alá került az emelkedő infláció miatt változó fogyasztói környezetben.

A befektetők a mérsékelt eredménykilátások ellenére kedvezően fogadták a jelentést, a piacnyitás előtt 2 százalékkal feljebb húzva a társaság részvényeinek árfolyamát.