Kevesebb mint a felére esett vissza a Zalando német ruhakereskedő cég üzemi eredménye a második negyedévben. A tavalyi esztendő azonos időszakához képest 58 százalékkal, 184,1 millió euróról 77,4 millióra csökkent az eredménye, amely így is jobb, mint az első negyedéves 52 millió eurós veszteség. A gyengébb eredményekben a kiskereskedelem problémái, az a vásárlói bizalom csökkenése és az ellátási problémák tükröződnek vissza. 

Az orosz vagy a német kiskereskedelem esett nagyobbat: mutatjuk!

Már Magyarország is érzi a tüzet, de még egész jól állunk.

A Zalando a második negyedévben 3,8 milliárd eurós bevételt ért el, míg az értékesítés 4 százalékkal csökkenve 2,6 milliárdot tett ki. 

Boxes a shoes are seen during the IPO of Europe's biggest online fashion retailer Zalando on October 1, 2014 at German Stock Exchange in Frankfurt am Main, Germany. Europe's biggest online fashion retailer, Zalando, made its high-profile debut on the Frankfurt stock exchange on Wednesday, with shares quickly slipping into the red. AFP PHOTO / DANIEL ROLAND (Photo by DANIEL ROLAND / AFP)
Fotó: Daniel Roland / AFP

Az élet egyre drágább, a vásárlók pedig jelenleg nem szívesen fogyasztanak. Ezt már mi is érezzük

– mondta a cég társvezérigazgatója, Robert Gentz a Reuters tudósítása szerint. A Zalando ennek ellenére optimista az év második felével kapcsolatban. Az aktív vásárlóik száma 11 százalékkal, 49 millióra nőtt egy év alatt, és a tagsági programjuk, a Zalando Plus is jelentős növekedést mutathat fel: már 164 százalékkal többen vannak a programban, mint egy éve. 

A vállalat a kiadáscsökkentés mellett is letette voksát: visszavágják a marketingköltségeiket, bevezettek egy minimális rendelési összeget és hatékonyabb logisztikailánc-hálózatot építenek fel.