Jelentősen csökkenhet az Electrolux harmadik negyedéves eredménye a svéd vállalat szerint – írja a Reuters.

Electrolux
Fotó: Getty Images

A hűtőszekrényeket, porszívókat, tűzhelyeket, mosógépeket, vasalókat és számtalan más terméket gyártó cég a magas inflációval magyarázta, hogy a második negyedév óta jelentősen csökkent a háztartási gépek iránti kereslet Európában és az Egyesült Államokban. 

Az ellátási lánc problémái növelték a költségeket és csökkentették a hatékonyságot a stockholmi székhelyi vállalat szerint.

Mindezt tetézi, hogy az Electrolux az orosz–ukrán háború kirobbanása után kivonult az orosz piacról, néhány napja pedig bejelentette, hogy eladja oroszországi üzletágát a helyi menedzsmentnek, miután harcok kirobbanását követően már szüneteltette ottani tevékenységét.

Az április–júniusi negyedévben az Electrolux a vártnál gyengébb, 560 millió svéd koronás (53,4 millió dollár) üzemi eredményt könyvelt el, amely jelentősen elmaradt az egy évvel korábbi 1,98 milliárdtól. Adózott nyeresége kevesebb mint egyötödére, 257 millió svéd koronára zsugorodott.

Európa legnagyobb háztartásigép-gyártója közölte, hogy elkerülhetetlen a költségek lefaragása, bár a pontos részletek még nem ismertek, azokat az október végén esedékes harmadik negyedéves jelentésében fejtik ki bővebben. Azt már nyilvános, hogy a program elsősorban az európai és észak-amerikai régiókat érinti, ami a vállalat szerint jövőre jelentősen javítja a cég eredményeit.

„Az azonnal induló program a változó költségek csökkentésére összpontosít, különös figyelmet fordítva az ellátási láncunkban és a termelésben jelentkező költséghatékonysági hiányosságok megszüntetésére” – áll az Electrolux közleményében, amelyből az is kiderült, hogy az igazgatótanács nem szándékozik további részvény-visszavásárlásokat kezdeményezni a jövő évi éves közgyűlés előtt.

A költséghatékonysági program lebonyolítására a vállalat Latin-Amerikáért felelős vezetőjét, Ricardo Const nevezték ki, aki egyúttal az észak-amerikai üzletág irányítója is lett.