A részvényjegyzést kedden reggel indították, a Volkswagen csoport mint a Porsche anyavállalata eredetileg a 76,50 eurótól 82,50 euróig terjedő sávba várja az ajánlatokat.
A túljegyzéssel immár aligha lehet kérdéses, hogy befolyik a Volkswagenhez az ársáv felső határából kiszámított 9,4 milliárd eurós tétel, ami a nyilvánosság számára félretett 20 százalékos, 113,9 millió szavazat nélküli, elsőbbségi valamint a saját nagyrészvényesek számára félretett, 5 százaléknyi pakett értékesítéséből származik.
Az utóbbira négy befektetési társaság – a Katari Befektetési Hatóság (QIA), a norvég állami vagyonalap, a T. Rowe Price és az ADQ – együtt tett visszavonhatatlan 3,68 milliárd eurós ajánlatot.
Az ajánlattételi időszakot eredetileg szeptember 28-án zárták volna le, de a fokozott érdeklődés láttán ezt előbbre is hozhatják, addig viszont igyekezniük kell a megcélzott németországi, osztrák, francia, olasz, spanyol és svájci befektetőknek, ha részvényhez akarnak jutni. A papírokkal szeptember 29-én kezdhetik meg a kereskedést a frankfurti börzén.
A Porschét szilárd üzleti modell és meggyőző pénzügyi teljesítmény jellemzi, s erre alapozva készen állunk részvényeinek tőzsdei bevezetésére
– húzta alá Lutz Meschke, a Porsche pénzügyi igazgatója a 820 oldalas kibocsátási prospektushoz írt bevezetőjében.
A Porsche nevéhez fűződhet a harmadik legnagyobb európai elsődleges részvénykibocsátás (IPO) az olasz energetikai óriás, az Enel 1999-es és a Deutsche Telekom 1996-os debütálása óta.
A Porsche-IPO pezsgést hozhat a kornyadozó európai tőkepiacokra,
amelyekről IPO-kkal az idén összesen csupán 10 milliárd eurónak megfelelő összeget tudtak beseperni a vállalkozó szellemű kibocsátók. Nem sokkal többet, mint amennyit a Volkswagen kap a nyilvánosan meghirdetett Porsche-részvényekért.
A Porsche ársávjának felső határán
a tőzsdei bevezetés 75 milliárd eurós kapitalizációt eredményezne,
míg a Volkswagen az utóbbi napok ralijának köszönhetően 92 milliárd eurós piaci értéknél jár.