A Ferrari-részvényekben jobb helyen van a befektetők pénze, mint ha a recessziós pánik miatt kimenekítenék a piacról – írta a Morgan Stanley az ügyfeleinek szóló szerdai jegyzetében.

Fotó: Ferrari

Az olasz luxusautó-gyártó papírjai ugyanis az amerikai nagybank elemzői által vizsgált összes közül a leginkább válságálló. Adam Jonas vezető elemző és csapata ezért felülsúlyozásra ajánlja a maranellói vállalatot, ezzel még nagyobb reflektorfényt irányítva a Porsche csütörtöki tőzsdére lépése miatt amúgy is a figyelem középpontjába került sportkocsigyártó szegmensre. 
A tengerentúli elemzők a Ferrari első négyajtós szériaautója, a Purosangue (telivér) közeljövőbeli megjelenésére tekintettel frissítették modelljüket. Szerintük a szakértők által SUV-nak tartott, de a Ferrari szerint külön jármű-kategóriát képviselő, új modell vételára nem véletlenül éri el a 390 ezer eurót, hiszen azon kevés járművek egyike, amelyekre a szaksajtó és a pénzügyi világ egyaránt felfigyelt.

A részvény célárát 300 euróban állapították meg, ez a jelenleg a milánói tőzsdén 186 euró körül mozgó árfolyamhoz mérten mintegy 60 százalékos felértékelődési potenciált jelez. 

A Ferrari mellett tört lándzsát a kanadai Canaccord Genuity befeketési bank is, amely a tőzsdeújonc Porsche helyett is az olasz sportkocsigyártót ajánlja, mondván, a német márka iránti kereslet ciklikusabb, mint a csak a leggazdagabbak számára elérhető Ferrarié.

Az olasz vállalat részvényei egyébként az év eleje óta csaknem 15 százalékkal gyengültek, és ezzel a teljesítménnyel idáig csupán kismértékben múlta felül a meghatározó tőzsdeindexeket.

Itt a Ferrari SUV-ja, amely nem SUV

A sportautóiról elhíresült márkának egyelőre nehezére esik elfogadni az új divatot az autózás terén.