BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A TikTok a játékok piacán terjeszkedik

Miközben a technológiai cégek kivonulnak a játékiparból, a TikTok a Netflix mellett további beruházásokat hajt végre a szegmensben: az oldal dedikált játékfület ad hozzá a videóalkalmazásához. A platform kínai tulajdonosa már régóta fejleszt mobiljátékokat Androidra.

A TikTok dedikált játékfület ad hozzá a videóalkalmazásához, ami az app kezdőlapjáról lesz elérhető és szorosabban együttműködik a játékfejlesztőkkel – írja az FT névtelenségüket kérő forrásokra hivatkozva.

TikTok booth seen at Tokyo Game Show 2022 CHIBA, JAPAN - 2022/09/17: TikTok booth seen at Tokyo Game Show 2022. After a two years break forced by the Covid-19 pandemic, the Tokyo Game Show returned to Makuhari Messe in Chiba, Japan. (Photo by Stanislav Kogiku/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Fotó: SOPA Images / Getty Images

A TikTok kínai tulajdonosa, a ByteDance már régóta fejleszt mobiljátékokat Androidra, amiket a saját alkalmazásába is szeretne átvinni. A terjeszkedés miatt a TikTok világszerte vett fel új munkatársakat a gamingrészéhez, jelenleg húsz pozíció áll betöltetlenül.

Az új játékfül bejelentésére november 2-án sor kerülhet a TikTok Made Me Play It nevű rendezvényen, amit a távol-keleti cég az első gamingeseményének nevezett.

A rendezvényen több nagy kiadó (Electronic Arts, 2K, a NetEase Games, Homa) is részt vesz. A források szerint a TikTok európai moderátorai – akik a platformra feltöltött káros tartalmakat távolítják el – tesztelik a programokat, mielőtt azok a felhasználóknak is elérhetők lesznek. Nyáron a TikTok bevezetett egy olyan funkciót, ami lehetővé tette, hogy a videók készítői egyszerű játékokra hivatkozzanak, amikre kattintva egy felugró webböngészőben lehet játszani.

A TikTok már partneri kapcsolatban áll a Zynga nevű amerikai játékfejlesztővel, amely olyan alkalmazásokat készített, mint a FarmVille vagy a High Heels.

Utóbbi a vírusszerűen terjedő TikTok-posztoknak köszönhetően vált népszerűvé. A technológiai cégek közül többen is kivonulnak a játékiparból, a Google szeptember végén közölte, hogy januárban leállítja Stadia nevű, felhőalapú videójátékstreaming-szolgáltatását. A múlt hónapban a Snapchatet birtokló Snap közölte, hogy befejezi a befektetéseketva gaming területén, míg a Facebook közlése szerint a vállalat két évvel az indulás után leállítja a Facebook Gaminget.

Velük szemben a Netflix fokozza befektetését a területen: valószínűleg kevésbé közismert, de a Netflix-előfizetés része a Netflix Games nevű szolgáltatás, amely táblagépeken és okostelefonokon érhető el. A játékok nem tartalmaznak sem hirdetéseket, sem alkalmazáson belüli mikrotranzakciókat, és többségük kapcsolódik a streamingplatform valamelyik sorozatához vagy filmjéhez. 

Szeptemberben jelentette be a cég, hogy partnerségre lép az öreg kontinens legnagyobb videójáték-gyártójával, a francia Ubisofttal. Az egyezség értelmében a Ubisoft exkluzív, csak a Netflix-előfizetőknek elérhető játékokat fejleszt, amelyek között egy Assassin’s Creed is lesz.

A források szerint a TikTok lényegében a Netflixet utánozná. George Jijiashvili, az Omdia játékelemző cég szerint a TikTok számára még bőven van hely, hogy hatást gyakoroljon, és egy dedikált játékfül hozzáadása az apphoz növelni fogja a használatot.

Dollármilliárdokat önt a TikTokba a ByteDance

A kínai vállalat szigorúan őrzött pénzügyi titkaiból szivárogtak ki adatmorzsák. Tavaly háromszorosára nőtt a ByteDance működési vesztesége, és meghaladta a hétmilliárd dollárt, ám az idei első negyedévben működési nyereséget produkált. A nettó eredményekre azonban több tíz milliárd dolláros súllyal nehezednek az átváltható értékpapírok nem realizált árfolyamveszteségei.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.