A TikTok dedikált játékfület ad hozzá a videóalkalmazásához, ami az app kezdőlapjáról lesz elérhető és szorosabban együttműködik a játékfejlesztőkkel – írja az FT névtelenségüket kérő forrásokra hivatkozva.

TikTok booth seen at Tokyo Game Show 2022 CHIBA, JAPAN - 2022/09/17: TikTok booth seen at Tokyo Game Show 2022. After a two years break forced by the Covid-19 pandemic, the Tokyo Game Show returned to Makuhari Messe in Chiba, Japan. (Photo by Stanislav Kogiku/SOPA Images/LightRocket via Getty Images)
Fotó: SOPA Images / Getty Images

A TikTok kínai tulajdonosa, a ByteDance már régóta fejleszt mobiljátékokat Androidra, amiket a saját alkalmazásába is szeretne átvinni. A terjeszkedés miatt a TikTok világszerte vett fel új munkatársakat a gamingrészéhez, jelenleg húsz pozíció áll betöltetlenül.

Az új játékfül bejelentésére november 2-án sor kerülhet a TikTok Made Me Play It nevű rendezvényen, amit a távol-keleti cég az első gamingeseményének nevezett.

A rendezvényen több nagy kiadó (Electronic Arts, 2K, a NetEase Games, Homa) is részt vesz. A források szerint a TikTok európai moderátorai – akik a platformra feltöltött káros tartalmakat távolítják el – tesztelik a programokat, mielőtt azok a felhasználóknak is elérhetők lesznek. Nyáron a TikTok bevezetett egy olyan funkciót, ami lehetővé tette, hogy a videók készítői egyszerű játékokra hivatkozzanak, amikre kattintva egy felugró webböngészőben lehet játszani.

A TikTok már partneri kapcsolatban áll a Zynga nevű amerikai játékfejlesztővel, amely olyan alkalmazásokat készített, mint a FarmVille vagy a High Heels.

Utóbbi a vírusszerűen terjedő TikTok-posztoknak köszönhetően vált népszerűvé. A technológiai cégek közül többen is kivonulnak a játékiparból, a Google szeptember végén közölte, hogy januárban leállítja Stadia nevű, felhőalapú videójátékstreaming-szolgáltatását. A múlt hónapban a Snapchatet birtokló Snap közölte, hogy befejezi a befektetéseketva gaming területén, míg a Facebook közlése szerint a vállalat két évvel az indulás után leállítja a Facebook Gaminget.

Velük szemben a Netflix fokozza befektetését a területen: valószínűleg kevésbé közismert, de a Netflix-előfizetés része a Netflix Games nevű szolgáltatás, amely táblagépeken és okostelefonokon érhető el. A játékok nem tartalmaznak sem hirdetéseket, sem alkalmazáson belüli mikrotranzakciókat, és többségük kapcsolódik a streamingplatform valamelyik sorozatához vagy filmjéhez. 

Szeptemberben jelentette be a cég, hogy partnerségre lép az öreg kontinens legnagyobb videójáték-gyártójával, a francia Ubisofttal. Az egyezség értelmében a Ubisoft exkluzív, csak a Netflix-előfizetőknek elérhető játékokat fejleszt, amelyek között egy Assassin’s Creed is lesz.

A források szerint a TikTok lényegében a Netflixet utánozná. George Jijiashvili, az Omdia játékelemző cég szerint a TikTok számára még bőven van hely, hogy hatást gyakoroljon, és egy dedikált játékfül hozzáadása az apphoz növelni fogja a használatot.

Dollármilliárdokat önt a TikTokba a ByteDance

A kínai vállalat szigorúan őrzött pénzügyi titkaiból szivárogtak ki adatmorzsák. Tavaly háromszorosára nőtt a ByteDance működési vesztesége, és meghaladta a hétmilliárd dollárt, ám az idei első negyedévben működési nyereséget produkált. A nettó eredményekre azonban több tíz milliárd dolláros súllyal nehezednek az átváltható értékpapírok nem realizált árfolyamveszteségei.