Felpörgette gyártását és értékesítését a harmadik negyedévben a Porsche. A frankfurti börzén pár hete debütáló német luxussportautó-gyártó az első fél évet éves összevetésben 5 százalékos mínusszal zárta, ebben része volt annak az Atlanti-óceánon történt tragédiának, amikor is a Volkswagen konszernhez tartó luxusmárkákból álló rakománnyal megterhelt hajó elsüllyedt, s mintegy ezer, az amerikai piacra gyártott Porschét vitt hullámsírba Lamborghinik, Audik és Bentley-k társaságában. 

Porsche retains appeal for young Chinese women as sales grow 12% amid ebbing car tides --FILE--View of a Porsche Cayenne on display at an exhibition in Shanghai, China, 10 October 2018.German luxury sports car maker Porsche increased its sales in China, its biggest global market, last year while beating a downturn in the nation's passenger car sales. Porsche sold over 80,100 units in China, up 12 percent, while keeping the nation's position as the largest Porsche sales market for the fourth consecutive year, the China division of the Stuttgart-based firm announced at a press conference yesterday. Vehicle sales in China diminished in 2018 for the first time in two decades, and the German car firm's annual sales growth has fallen from a peak of 24 percent in 2015. (Photo by dycj / Imaginechina / Imaginechina via AFP)
A Porsche Cayenne őrzi első helyét az értékesítési statisztikában.
Fotó: AFP

A harmadik negyedévben az értékesítés csaknem 20 százalékkal nőtt, s ezzel pozitívba fordult az idei első kilenc hónapra vonatkozó értékesítési statisztika: szeptemberrel bezárólag 2 százalékos volt növekedés a bázishoz képest. Darabszámban ez 221 512 eladott autót jelent. 

A legnépszerűbb modell a Cayenne városi terepjáró (SUV) volt, ebből 66 769 darab talált gazdára

a Porsche pénteken kiadott közleménye szerint. Mögötte a Macan következik 59 604 darabbal. Töretlen népszerűségnek örvend az ikonikus 911-es, amelynek legfrissebb változatából 30 611 darabot adtak át megrendelőiknek. Ez 9 százalékos éves növekedésnek számít. A Panamera szedán 25 452 vásárlót vonzott. 

Visszaesést mértek viszont a Porsche jelenleg egyetlen elektromos luxusautójánál, a Taycannál, 

amelyből az egy évvel korábbinál 12 százalékkal kevesebbet tudtak értékesíteni, ám a közlemény szerint ebben nem elsősorban a Porsche a ludas, hanem a beszállítói. A Taycan gyártását alkatrészhiány nehezítette, 25 073 darabot tudtak csak leszállítani megrendelőiknek. 

Ennek ellenére a modell sikerét semmi sem árnyékolja be, a rá leadott rendelések dinamikusan nőnek, noha ezt a tényt a Porsche nem számszerűsítette. Arra viszont nem tudtak garanciát adni, hogy a beszállítói lánc a jövőben olajozottan és ütemezett menetrend szerint fog működni, úgyhogy a Taycannál további csúszások lehetnek.

Detlev von Platen, az igazgatóság értékesítésért és marketingért felelős tagja szerint

a rohamtempó jellemzi a negyedik negyedév termelését is, 

rajtuk nem fog múlni, hogy teljesítsék az idei eladási tervüket, ugyanakkor finoman figyelmeztetett arra is, hogy a megrendelési idő egyes modelljeiknél meghosszabbodhat.

Végezetül a 14 003 darabot a 718 Boxsterből és a 718 Caymanból is sikerül eladniuk.

 

Ami a földrajzi megoszlást illeti, továbbra is Kína a legnagyobb piacuk, ám ott a Covid-korlátozások miatt még 1 százalékos mínuszban van az értékesítés. Itt 68 766 Porsche kelt el idén szeptemberrel bezáróan, míg Észak-Amerikában logisztikai problémákra és a hajóbaleset miatti lemondásokra visszavezethetően csak 56 357 luxusautó fogyott, ez 4 százalékos visszaesés. 

Hazai piacán viszont maxi gázt adott a Porsche, a 20 850-es darabszám 9 százalékos éves növekményt takar. A Porsche részvényárfolyama 1,7 százalékos erősödéssel fogadta az értékesítési statisztikát.