Felpörgette gyártását és értékesítését a harmadik negyedévben a Porsche. A frankfurti börzén pár hete debütáló német luxussportautó-gyártó az első fél évet éves összevetésben 5 százalékos mínusszal zárta, ebben része volt annak az Atlanti-óceánon történt tragédiának, amikor is a Volkswagen konszernhez tartó luxusmárkákból álló rakománnyal megterhelt hajó elsüllyedt, s mintegy ezer, az amerikai piacra gyártott Porschét vitt hullámsírba Lamborghinik, Audik és Bentley-k társaságában.
A harmadik negyedévben az értékesítés csaknem 20 százalékkal nőtt, s ezzel pozitívba fordult az idei első kilenc hónapra vonatkozó értékesítési statisztika: szeptemberrel bezárólag 2 százalékos volt növekedés a bázishoz képest. Darabszámban ez 221 512 eladott autót jelent.
A legnépszerűbb modell a Cayenne városi terepjáró (SUV) volt, ebből 66 769 darab talált gazdára
a Porsche pénteken kiadott közleménye szerint. Mögötte a Macan következik 59 604 darabbal. Töretlen népszerűségnek örvend az ikonikus 911-es, amelynek legfrissebb változatából 30 611 darabot adtak át megrendelőiknek. Ez 9 százalékos éves növekedésnek számít. A Panamera szedán 25 452 vásárlót vonzott.
Visszaesést mértek viszont a Porsche jelenleg egyetlen elektromos luxusautójánál, a Taycannál,
amelyből az egy évvel korábbinál 12 százalékkal kevesebbet tudtak értékesíteni, ám a közlemény szerint ebben nem elsősorban a Porsche a ludas, hanem a beszállítói. A Taycan gyártását alkatrészhiány nehezítette, 25 073 darabot tudtak csak leszállítani megrendelőiknek.
Ennek ellenére a modell sikerét semmi sem árnyékolja be, a rá leadott rendelések dinamikusan nőnek, noha ezt a tényt a Porsche nem számszerűsítette. Arra viszont nem tudtak garanciát adni, hogy a beszállítói lánc a jövőben olajozottan és ütemezett menetrend szerint fog működni, úgyhogy a Taycannál további csúszások lehetnek.
Detlev von Platen, az igazgatóság értékesítésért és marketingért felelős tagja szerint
a rohamtempó jellemzi a negyedik negyedév termelését is,
rajtuk nem fog múlni, hogy teljesítsék az idei eladási tervüket, ugyanakkor finoman figyelmeztetett arra is, hogy a megrendelési idő egyes modelljeiknél meghosszabbodhat.
Végezetül a 14 003 darabot a 718 Boxsterből és a 718 Caymanból is sikerül eladniuk.
Ami a földrajzi megoszlást illeti, továbbra is Kína a legnagyobb piacuk, ám ott a Covid-korlátozások miatt még 1 százalékos mínuszban van az értékesítés. Itt 68 766 Porsche kelt el idén szeptemberrel bezáróan, míg Észak-Amerikában logisztikai problémákra és a hajóbaleset miatti lemondásokra visszavezethetően csak 56 357 luxusautó fogyott, ez 4 százalékos visszaesés.
Hazai piacán viszont maxi gázt adott a Porsche, a 20 850-es darabszám 9 százalékos éves növekményt takar. A Porsche részvényárfolyama 1,7 százalékos erősödéssel fogadta az értékesítési statisztikát.