BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Enyhén csökkenő forgalomról számolt be az Ariel és a Lenor gyártója

A becsléseket felülmúló, de csökkenő forgalomról számolt be az amerikai Procter & Gamble, a cég magas szállítási és anyagköltségekkel és árfolyam-ingadozásokkal is kénytelen szembesülni.

Az Ariel, a Lenor, a Gillette, a Jar és a Head & Shoulders márkát gyártó amerikai vállalat, a Procter & Gamble (P&G) 20,6 milliárd dolláros forgalmat és 3,9 milliárd dolláros profitot jelentett a szeptember 30-án zárult negyedévben – írja a Bloomberg. 

Lisbon,,Portugal,-,June,6,,2015.,Photo,Of,Procter,&
Fotó: Shutterstock

Az 1837-ben alapított cég ezzel felülmúlta a 20,3 milliárdos becslést, profitja viszont 4 százalékkal csökkent az előző év azonos időszakához képest. A P&G közölte, hogy termékcsaládjainak átlagárai 9 százalékkal emelkedtek szeptember végéig, miközben az értékesítés 3 százalékkal esett. Ebben az is benne van, hogy a vállalat néhány hónapja kivonult Oroszországból, az eurázsiai ország nélkül az eladások 1 százalékkal redukálódtak.

Ennek hátterében az áll, hogy a háztartási fogyasztási cikkek iránti kereslet eddig lassabb ütemben csökkent, mint a ruházati és az elektronikai termékek iránti érdeklődés, mivel a fogyasztók az alapvető cikkeket részesítik előnyben. A P&G szerint az  organikus árbevétel-növekedés – egy olyan mérőszám, amely kizárja a devizaárfolyam és az akvizíciók hatását – 7 százalékkal nőtt, ami felülmúlta az elemzői becsléseket.

 

Az egy részvényre jutó nyereség a szeptemberrel zárult három hónapban 1,57 dollár volt, ami meghaladja az 1,55 dolláros átlagos elemzői becslést.

A P&G magas szállítási és anyagköltségekkel, árfolyam-ingadozásokkal és inflációval kénytelen szembenézni, így a cég csökkentette az éves teljes árbevételre vonatkozó előrejelzését. A vállalat azt is közölte, hogy a 2023-as pénzügyi évre 1-3 százalékos forgalomcsökkenést vár, szemben a korábbi, stagnáló vagy 2 százalékos növekedést valószínűsítő előrejelzéssel.

Andre Schulten pénzügyi igazgató egy interjúban elmondta, hogy a vállalat a magasabb árak és a termékfejlesztések kombinációjával igyekszik a növekedést ösztönözni.

Az elmúlt évtizedek legnagyobb áremeléseivel hajtotta fel forgalmát a Nestlé

Mint kés a vajon, úgy hasítottak át a Nestlé áremelései a kereskedelmi csatornákon, növelve az inflációs nyomást és a svájci élelmiszeripari óriás eredményességét. A Nestlé az év első kilenc hónapját 69,1 milliárd svájci frankos bevétellel zárta, szemben a Refinitiv 68,9 milliárdos elemzői konszenzusával.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.