A Tesla 5–9 százalék között mérsékelte a Model 3 és a Model Y árát, mivel igyekszik felpörgetni az eladásokat és megelőzni riválisait – derül ki az SCMP cikkéből. A Model 3 alapverziója 5 százalékkal, 279 900 jüanról 265 900 jüanra (több mint 15 millió forint) csökkent.

Tesla Showroom In Beijing
Fotó: Kuang Da/ Jiemian News/VCG via Getty Images

A leggyengébben felszerelt Model Y ára mintegy 9 százalékkal redukálódott, így kérnek érte közel 289 ezer jüant, ami több mint 16 millió forintnak felel meg.

A 2019 decembere óta működő sanghaji Gigafactory legutóbbi átalakításával heti 17 ezerről 22 ezerre nőtt a járműgyártási kapacitás. A Model Y szállítási ideje Kínában már csak egy és négy hét között mozog, a Model 3 esetében pedig négy–nyolc hétig tart. A Tesla China szóvivője szerint a Tesla sanghaji gyárának jobb kihasználtsága és az ellátási lánc viszonylagos stabilitása hozzájárult a költségek csökkenéséhez. 

A Tesla árfolyama a Nasdaqon (dollár)

A Tesla mindig is a költségeknek megfelelően árazott

– tette hozzá. A csökkentésekre azért került sor, mert a Tesla egyre élesebb versenyben áll a helyi villanyautó-gyártókkal: a BYD a múlt hónapban rekordszámú, több mint 200 ezer járművet értékesített. Közben olyan vállalatok is egyre nagyobb szeltet hasítanak ki a távol-keleti ország piacából, mint a Nio és az Xpeng.

A Kínai autógyártókat tömörítő szövetség által összeállított adatok szerint az év első hét hónapjában a hazai autógyártók adták az elektromos autók eladásainak közel 80 százalékát. A Tesla szeptemberi kiszállításai 8 százalékkal nőttek augusztushoz képest, és rekordszámú, 83 135 darabot értek el.

A jó eredményhez hozzájárult a kibővített kapacitás és a termelés újraindítása, miután Sanghajban júniusban véget ért a két hónapos zárlat. A vállalat az év végéig 93 százalékon szeretné stabilizálni a kihasználtságot.

Az elektromos autók piacán egyre élesebb a verseny, és a Tesla teljesítménye nem hozza a várakozásokat

– mondta Jale Csang, egy sanghaji tanácsadó cég vezetője. Szerinte a vállalat

ezért döntött az árak mérséklése mellett, mert ezzel az év utolsó két hónapjában közvetlen csapást mér riválisaira, hogy tovább növelje az eladásait. 

Érdekes adalék, hogy Kínával szemben az Egyesült Államokban a Tesla átlagára tavaly óta folyamatosan emelkedik, és augusztusban csaknem 70 ezer dollár volt.

Az öt legnagyobb autógyártó közé törne be a NIO

A NIO kínai elektromosautó-gyártó a prémium kategóriás modelljei mellett a tömegigények kiszolgálására is gondol, és 2030-ra szeretne bekerülni a világ öt legnagyobb autógyártója közé.  Ennek érdekében összeszerelő üzemet létesítene az Egyesült Államokban, miközben a német, holland, dán és svéd piacon most debütál. A tervek szerint két éven belül teljesen lefedi Európa térképét.