A Daimler Truck által értékesített teherautók és buszok száma éves bázison 27 százalékkal, 135 ezerre nőtt a harmadik negyedévben, miután enyhülni kezdett a nehézgépkocsi-üzletágat különösen súlyosan érintő csiphiány – közölte a német társaság pénteken.

IAA Transportation
Fotó: AFP

A Mercedes-Benzből tavaly év végén kivált vállalat új megrendelései ugyanakkor a szeptember 30-án lezárult három hónapban 18 százalékkal, az első háromnegyed évben pedig 14 százalékkal csökkentek, ami azt jelzi, hogy a csipellátás tavalyi szűk keresztmetszete miatt feltorlódott keresletből adódó lemaradás megszűnőben van.

A negyedév során felpörgő értékesítés mellett az áremelések és a kedvező árfolyamhatások is jótékony befolyást gyakoroltak a bevételre, amely 47 százalékkal, 13,5 milliárd euróra nőtt, míg az üzemi eredmény (EBIT) nem kevesebb, mint 159 százalékkal, 1,27 milliárd euróra ugrott.

A vállalat megerősítette októberi előrejelzését, amely a korábban várt 48-50 milliárd dollárról 50-52 milliárd euróra emelte az egész évre vonatkozó bevételi prognózist, és a tavalyinál 5-15 százalékkal magasabb üzemi eredménnyel számol.

Az üzemi eredmény a tárgyidőszakban Európában javult a leginkább, 316 százalékkal haladva meg a bázist, szemben a Daimler Truck hagyományosan legerősebb piacának számító Észak-Amerikában elért 111 százalékos bővüléssel. 

Ázsiában viszont, ahol a kínai piac gyengélkedése miatt az elmúlt negyedévben 3-5 százalékról 1-3 százalékra esett vissza a korrigált üzemieredmény-ráta, 63 százalékkal zsugorodott az EBIT a bevétel és az eladott darabszám gyarapodása ellenére is.

 

A 2021-ben stagnáló buszdivízió idén eddig 18 százalékkal növelte a volument, az üzemi vesztesége pedig 40 százalékkal, 32 millió euróra csökkent, akként, hogy a harmadik negyedévben már 23 millió eurós pozitív eredményt ért el az üzletág ezen a soron.

A Daimler Truck részvényei 0,6 százalékkal, 28,56 euróra gyengültek péntek délelőtt Frankfurtban.