Fenntartja a Wizz Air részvényeire kiadott vételi ajánlását és 2200 pennys célárát a Concorde – közölte a hazai befektetési cég pénteken. A célár a részvények csütörtöki 1822 pennys záróárához mérten még mindig 21 százalékos prémiumot tartalmaznak.

A fapados légitársaság november 2-án közzétett második negyedéves gyorsjelentéséből kiderült, hogy a várakozásoknál némileg magasabb operatív eredményt ért el, ugyanakkor ez sem volt elég, hogy az első fél évet nyereségesen zárja. Optimizmusra ad azonban okot, hogy a járvány előtti időszakhoz képest továbbra is magasabb jegyárakra számít a társaság.
Emellett Bukta Gábor részvényelemző azt is kiemelte, hogy az 1,6 milliárd eurót meghaladó készpénzállomány több alulpozícionált és shortos befektetőt kijózaníthatott az elmúlt napokban, ugyanis ennek fényében csekély a valószínűsége, hogy a közeljövőben tőkeemelésre kerülhet sor.
Az elemző szerint ez is hozzájárulhatott a részvényárfolyam elmúlt hetekben látott emelkedéséhez.
Emellett a legfontosabb pozitívumok közé tartozik a rugalmas kereslet a légi utazások iránt, illetve, hogy a várható utaskilométerre jutó bevétel (RASK) jobb lett, mint amivel korábban számolt a Concorde. Ráadásul nagyon magasak lettek az egy utasra jutó kiegészítő bevételek is.
Kedvezőtlen ugyanakkor, hogy megnövekedett a tőkeáttétel,
a nettó adósság 3,5 milliárd euró volt, ami 4,5-szörös nettó adósságot jelent a pandémia előtti normál EBITDA arányában.
Szintén nem túl szívderítő, hogy jól érzékelhetően emelkedtek a nem-üzemanyag jellegű költségek is.
A jövőbeli kilátások között Bukta Gábor megemlíti, hogy a Wizz a 2019-es normalizált kapacitásának 135 százalékának bevetésére készül pénzügyi éve második felében (október–március), ami elmarad a korábban beharangozott 140 százalékos tervtől.
A jegyár környezet viszont ellenállónak tűnik a globális és regionális makrogazdasági kockázatok ellenére, mivel a cég arra számít, hogy az egy utaskilométerre jutó bevétel a második félévben 10 százalék alatti növekedésre lehet képes.
A Wizz megerősítette, hogy visszatérnek az üzemanyag és az ETS-kreditek (az uniós kibocsátás-kereskedelmi rendszer egységei) szisztematikus fedezéséhez. A társaság ugyanakkor továbbra sincs abban a helyzetben, hogy további pénzügyi iránymutatást adjon az év hátralévő részére.
A hazai diszkontszolgáltató jelenleg egy 172 repülőgépből álló flottával rendelkezik.