A bajba került Cineworld inkább a cégcsoport egészének eladására fog összpontosítani, nem pedig az egyes eszközök, például a mozik egyenkénti értékesítésére. A vállalat még ebben a hónapban elindítja a hivatalos értékesítési folyamatot, hogy felkutassa a potenciális vevőket – írja a Financial Times.

Poole,dorset,uk,October,04,,2020,Cineworld,Cinema,At,Tower,Park:,Company Poole,Dorset,UK October 04, 2020 Cineworld cinema at Tower Park: Company plans to shut down UK screens putting nearly 5,500 jobs at risk
Fotó: Shutterstock

Az 1995-ben alapított Cineworld 2017 végén vásárolta fel az amerikai Regal moziláncot, s az AMC után a világ második legnagyobb hálózatát üzemelteti. Tíz országban van jelen, köztük az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Izraelben, Írországban, Magyarországon és más kelet-európai országokban. 

Tavaly közel 5 milliárd dolláros adóssággal csődvédelemért folyamodott az Egyesült Államokban, mivel a koronavírus-járvány miatti lezárások és az amerikai terjeszkedés anyagilag megviselték a céget. Mindezt tetézte, hogy jogi csatározásba keveredett a Cineplex kanadai mozilánccal, miután meghiúsult a két vállalat fúziója. A negatív hírek következtében a cég árfolyama összeomlott.

A Cineworld árfolyama
5 éves
 

Az elmúlt hónapokban az AMC tárgyalásokat folytatott a Cineworld hitelezőivel, hogy megvásárolja a vállalat néhány amerikai és európai moziját. Decemberben az AMC közölte: a megbeszélések eredménytelenül zártak. A Cineworld vezérigazgatója, Mooky Greidinger ma azt állította, hogy sem ő, sem a tanácsadók nem vettek részt ezeken a tárgyalásokon. Hozzátette: a pénzügyi átszervezés ellenére a hitelezők még mindig nem látnak garanciát befektetéseik megtérülésére. 

Hollywoodban elmaradt a járvány utáni feltámadás

Bár 2021-hez képest nőttek a jegyeladások, a filmgyártók a mozikban és a streamingszolgáltatóknál sem értek el kirobbanó sikereket. 2022-ben a jegybevételek 7,35 milliárd körül alakultak, ami 68 százalékos növekedés 2021-hez képest, de még mindig jelentősen elmaradt a világjárvány előtti szintektől, amikor a stúdiók éves átlagban 11 milliárd dollárt kasszíroztak. A legnagyobb probléma a kínálat hiánya, ugyanis a koronavírus miatt bevezetett korlátozások lelassították a forgatásokat, és idén kevesebb film készült, ami kevesebb eladott jeggyel kevesebb bevételt és kisebb látogatottságot eredményezett.