BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Az ág is húzza a Renault-t, zsinórban negyedik éve zuhantak az eladásai

Az átalakítási folyamat kellős közepénél tartó Renault csoport eladásai egyre csökkennek, leadta oroszországi bázisát is, most meg a Tesla árcsökkentési akciója állítja nehezen megoldható kihívás elé a céget.

Zsinórban negyedik éve zuhantak tavaly a Renault eladásai, mindössze 1 466 729 új autója kelt el, ami a 2021-es értékesítésektől 9,4 százalékkal maradt el, és ebben az oroszországi üzletág kiesése még nincs is benne, amivel együtt 15 százalékos a visszaesés – közölte a francia autógyártó kedden.

Fotó: Martin Bureau / AFP

A cégcsoport, amelyet a legtöbb riválisánál súlyosabban érintettek a koronavírus-járvány és a csiphiány miatt bekövetkező fennakadások, éppen egy a nyereségesség felpörgetését célzó szerkezeti átalakítás közepénél tart.

A menedzsment a magasabb árréssel értékesíthető és az elektromos meghajtású autók segítségével hajtaná végre a fordulatot, nem is sikertelenül hiszen mint közölték, a Renault márka, amely a csoport eladásainak mintegy kétharmadát adja, 2022-ben a Toyota és a Tesla mögött a harmadik helyet szerezte meg Európában az elektromos járművek eladásában. 

Nem kevesebb mint 228 ezer e-autót dobtak piacra, 12 százalékot verve a cég egy évvel korábbi teljesítményére.

A Renault teljes globális piaci részesedése 0,5 százalékponttal, 4 százalékra esett. Jellemző, hogy a konszern 10 legnagyobb piaca közül mindössze két helyen, Törökországban és Kolumbiában növelte eladásait.

Hazai pályán, azaz Franciaországban 15 százalékos volt a visszaesés, a második számú piacnak számító Brazília viszont stabilan tartotta magát. 

A legdurvább lemorzsolódást a cég a harmadik legfontosabb piacán, vagyis Németországban szenvedte el, ahol negyedével kevesebb gépkocsija talált gazdára, mint egy évvel korábban.

Fabrice Cambolive, a Renault márka operatív igazgatója szerint innen már csak felfelé vezethet az út, a kilábalást pedig a vállalat javuló termékportfóliója és növekvő készletei is támogathatják.

Ugyanakkor elismerte, hogy a Tesla által nemrég bejelentett árcsökkentés szektortársaihoz hasonlóan a Renault számára is problémát jelent, amivel nehéz lesz megbirkózni.

Ez egy olyan lépés, amely mindenkit kihívás elé állít

 – emelte ki.

A Renault csoport novemberben bemutatott nagyszabású átalakítása keretében öt üzletágba szervezi a tevékenységét, elmélyíti a kapcsolatait a kínai Geelyvel, az idén tőzsdére viszi elektromos járműveket gyártó egységét, illetve újrakezdi a tárgyalásokat japán partnerével, a Nissannal is régi szövetségük megerősítéséről.

 

A vállalat részvényei az elmúlt fél évben a fentiek dacára több mint 50 százalékkal, 37 euró fölé erősödtek, és még 1 éves távon is közel 10 százalékos volt a drágulás. Persze hol van ez az árfolyam, a papír néhány évvel ezelőtti 100 eurós kurzusától?

Indiában kezdené tömeggyártani az elektromos autóit a Renault

Hatalmas potenciál rejlik az indiai elektromos autók piacában.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.