Közös cég alapításáról írt alá szándéknyilatkozatot benzinmotorok és hibrid hajtásláncok gyártására és szállítására a Renault és a kínai Geely autóipari konszern – jelentette be kedden a két vállalat.

FRANCE - 21 OCTOBER 2022 - PARIS MOTOR SHOW 2022, 2022, 21 October, Paris (75), FRANCE. New Renault AUSTRAL E-TECH FULL-HYBRID. From 18 to 23 October 2022, the 89th Paris Motor Show will welcome car enthusiasts to the Porte de Versailles exhibition centre. The new season will focus on electric, hybrid and hydrogen vehicles. Photography by © Herve Chatel / Hans Lucas21 Octobre 2022, Paris (75), FRANCE. Nouvelle Renault AUSTRAL E-TECH FULL-HYBRID. Du 18 au 23 octobre 2022, la 89eme edition du Mondial de Paris accueille les passionnes d automobile au palais des expositions de la Porte de Versailles. Une rentree tournee vers les vehicules elec-triques, hybrides et a hydrogene. Photographie par © Herve Chatel / Hans Lucas (Photo by Herve Chatel / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)
Fotó: Herve Chatel / AFP

A közös vállalat létrehozása fontos lépés a francia autógyártó profiljának szétválasztására irányuló törekvésében belső égésű motorokat és elektromos hajtáslánc-technológiát alkalmazó két különálló üzleti egységre.

A bejelentés szerint a közös vállalat 19 ezer alkalmazottat foglalkoztat majd 17 gyártó telephelyen és három kutatási és fejlesztési központban.

Az egyelőre nem kötelező érvényű megállapodás véglegesítésére és az új vállalat elindítására 2023-ban lehet számítani.

A Renault és Geely közleménye nem tartalmazott egyéb részleteket azonkívül, hogy a közös vállalatban 50-50 százalékban oszlik majd meg a tulajdoni részarányuk.

A Geely aktívan törekszik autóipari befektetésekre világszerte. Tulajdonában van a Volvo Cars, és 9,7 százalékos a részesedése a Daimler AG-ban.

A Renault eközben konzorciális partnerével, a Nissan Motor Co. autóipari konszernnel is tárgyalásokat folytat közös vállalat létesítéséről az elektromobilitási üzletágban. 

A Nissan már jelezte befektetési készségét az Ampere kódnév alatt létrehozni tervezett vállalkozásban, amelyet a tervek szerint tőzsdére vinnének. A Renault vezetése szerint az Ampere tőzsdei kapitalizációja 10 milliárd euró körül alakulhat.

Visszatérve a Renault–Geely-szövetséghez, a tervezett belső égésű motoros járműipari üzletág szállítana motorokat és hibrid hajtásláncokat a Nissan autógyárnak, valamint a Renault–Nissan-együttműködéshez csatlakozott Mitsubishi Motors autógyárnak is.

A közös vállalat teljes szállítási kapacitása évi 5 millió motor és hibrid hajtáslánc lenne.

Kezdődhet a Moszkvicsok gyártása a Renault üzemében

A szovjet idők autóját több mint egy évtizede nem gyártják, most elektromos változat is készülhet.