Jól sikerült az ünnepi szezon a Ryanairnél, az ír fapados légitársaság 11,5 millió utast szállított decemberben, ezzel 3 százalékkal a világjárvány előtti – 2019-es – szintre emelkedett az utasforgalom.

A legnagyobb európai diszkont-légitársaságot az egy évvel korábbihoz képest kétmillióval több közlekedő választotta tavaly decemberben, novemberhez képest pedig mintegy 300 ezer utassal többet reptettek.
Az előző hónaphoz hasonlóan átlagosan mindössze az ülések 8 százaléka maradt üresen a legutóbbi lezárt hónapban. A járatkihasználtság éves alapon nagyot javult, 2021 decemberében még 81 százalékos töltöttségi szintet ért el.
Az ír társaság a mögöttünk hagyott naptári évben 160,4 millió utast szállított, több mint a dupláját, mint 2021-ben.
A vállalat március végén zárja a 2023-as üzleti évét, melynek során 166,5 millió utassal számol az előző évi 149 milliós forgalom után. A jelenleg futó üzleti év első kilenc hónapja során ebből 133,5 millió teljesült.
Erősen zárta a 2022-es évet a legfőbb rivális Wizz Air is, amely 58,4 százalékkal megugró, 4,18 milliós decemberi utasszámról számolt be tegnap. A járatkihasználtság eközben 84,5 százalékra emelkedett. A magyar hátterű fapados tavaly 45,6 millió utast szállított, ezzel – a Ryanairhez hasonlóan – duplázott.
Az ír légitársaság részvényei fél százalékkal erősödtek szerda reggel, a Wizz Air kurzusa 3,5 százalékkal ugrott meg.