Az M1-es autópályán történt tömegkarambol lehet a magyar biztosítási szakma legbonyolultabb ügye a CLB biztosítási alkusz hétfői közleménye szerint. Mint írják, az eset teljes körű feltárása és a felelősök felderítése hónapokig tarthat, amit perek sora követhet. A felelősök megtalálása nélkül a biztosítók megtagadhatják a kártérítés kifizetését is.

Herceghalom, 2023. március 11.Kiégett és sérült gépjárművek az M1-es autópályán Herceghalomnál, ahol öt kamion és 37 autó ütközött össze, mindkét irányban lezárták az autópályát 2023. március 11-én. A balesetben érintett öt kamion és 37 személygépkocsi közül 19 jármű kiégett, és összesen 26 ember sérült meg. Közülük hatan életveszélyesen, heten pedig súlyosan sérültek
Fotó: Lakatos Péter / MTI

Németh Péter, a CLB biztosítási alkuszcég értékesítési és kommunikációs igazgatója szerint felelősök nélkül a biztosítók megtagadhatják a kifizetéseket, márpedig a tömegkarambol kapcsán nehéz lesz felállítani a felelősségtérképet, amely alapján bizonyítható, hogy ki vezetett a látási viszonyoknak megfelelően és ki nem. Akár 

az is elképzelhető, hogy úgynevezett kármegosztás miatt maradnak el a kifizetések, mondván a szerencsétlenül járt autósok mindegyike vétlen és egyben vétkes is.

Németh emlékeztetett a 2015-ös tavaszi hózivatarra, amely után hónapokig tartott a felelősök kiderítése, és csak utána kezdődött meg az eset kapcsán balesetet is szenvedett járművek jogos igényének a feldolgozása. Ez szerinte most is így történik, ugyanakkor a legrosszabbul biztosan az jár, akinek összetört a kocsija, utasa is volt, aki megsérült és nincs kötelező biztosítása. A sérült utas a Magyar Biztosítók Szövetségétől kaphat kártalanítást, a kifizetett összeget azonban a Mabisz behajtja a jármű tulajdonosán akkor is, ha az milliós tétel – közölte a kommunikációs vezető, aki felhívta a figyelmet, hogy 

akiknek cascójuk is van, viszonylag gyorsan pénzhez jutnak, ez a biztosítási forma ugyanis ebben a bonyolult helyzetben is fedezetet nyújt.