Sikeres évet tudhat maga mögött a 4iG: a tőkepiaci társaság megőrizte vezető informatikai rendszerintegrátor pozícióját Magyarországon, emellett több akvizíciót valósított meg a hazai- és a nyugat-balkáni távközlési szektorban. A Vodafone Magyarország megvásárlásával a 4iG a második legnagyobb telekommunikációs cégcsoporttá vált Magyarországon, ugyanakkor bővítette kompetenciáit az informatika és az űripar területén.
Az IFRS szerinti konszolidált értékesítés nettó árbevétele 2022-ben 277,3 milliárd forint volt, ami 196 százalékkal magasabb a 2021. évinél. A cégcsoport EBITDA-ja meghaladta a 72 milliárd forintot, ami 491 százalékos növekedés az előző évihez képest.
Az adózott eredmény 21 milliárd forintos veszteség lett, ez a társaság közleménye szerint nem tükrözi a valós működési teljesítményt, azok többségében az elmúlt évi akvizíciókhoz köthető egyszeri tételekből, vagy egyéb pénzkiáramlással nem járó értékcsökkenési leírásokból származnak. Ennek megfelelően a társaság 31,6 milliárd forintos pozitív működési cash-flow-val zárta az évet.
Az EBITDA-marzs a telekommunikációs szektor esetében magas, 33,3 százalék volt, az EBITDA-arányos működési cash-flow a teljes csoportra vetítve 43,8 százalékot tett ki. A csoport bevételeinek 72, míg az EBITDA 90 százalékát a távközlési szegmensben működő leányvállalatok biztosították. A rendelkezésre álló előzetes pénzügyi információk alapján, valamint az egyedi hatások kiszűrésével a 4iG negyedéves gyorsjelentése kapcsán bemutatta, hogy milyen eredményességgel működhet a cégcsoport a Vodafone Magyarországgal együtt, amelynek többségi 51 százalékos tulajdonát a tárgyidőszak zárását követően vásárolta meg a társaság.
Amennyiben az akvizíció már 2022. januárjában megvalósul, a csoport pro-forma értékesítés nettó árbevétele meghaladja az 585 milliárd, míg EBITDA-ja megközelíti a 182 milliárd forintot. Az előzetes adatok alapján a 4iG 2023-ban egyike lehet a legnagyobb forgalmú és legeredményesebben működő hazai vállalatoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.