BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egymásnak esett két kínai autógyártó, a Tesla lehet a nevető harmadik

A vád szerint a BYD két legkelendőbb modelljét, a Qin Plus és a Song Plus plug-in hibrideket olyan nyomás nélküli üzemanyagtartályokkal szerelték fel, amelyekből a benzin sokkal gyorsabban elpárolog, mint az előírásoknak megfelelő, nyomás alá helyezett tankokból.

A kínai Great Wall Motor feljelentette a pekingi hatóságoknál BYD nevű riválisát, azt állítva, hogy két legkelendőbb hibrid modellje nem felel meg a kibocsátási előírásoknak, és ezzel Kínában ritkán előforduló, hatalmas nyilvános vitát robbantott ki – írta a Reuters csütörtökön.

Mondial de l auto 2022
FRANCE, PARIS, 2022-10-22. Illustration of the Mondial de l Auto show at the Porte de Versailles exhibition center in Paris.FRANCE, PARIS, 2022-10-22. Illustration du salon Mondial de l Auto au parc des exposition Porte de Versailles a Paris. Innovation automobile. BYD, constructeur chinois de voitures 100% electrique base a Shenzhen.Photography by Riccardo Milani / Hans Lucas (Photo by Riccardo Milani / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)
Fotó: Riccardo Milani

A feljelentésben foglaltakat igazoló dokumentumokat állítólag már április 11-én benyújtották a kínai környezetvédelmi minisztériumhoz és az ipari és információs minisztériumhoz, valamint a piacszabályozó hatósághoz is.

Az egész Kínában – a Teslát is megelőzve – a legtöbb autót eladó BYD visszautasította az állítást, mondván, járművei megfelelnek a kínai károsanyag-kibocsátási előírásoknak, és jogi lépéseket helyezett kilátásba a Great Wall ellen.

Az összecsapás nyomán mindkét cég részvénykurzusa lefordult a hongkongi tőzsdén. 

A Great Wall – Kína első tőzsdén jegyzett autógyártója – papírjai 7,5 százalékkal, míg a BYD részvényei 5,4 százalékkal zuhantak, miközben a Tesla az amerikai tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben közel 4 százalékkal, 186 dollár fölé lőtt ki.

A vád szerint a BYD két legkelendőbb modelljét, a Qin Plus és a Song Plus plug-in hibrideket olyan nyomás nélküli üzemanyagtartályokkal szerelték fel, amelyekből a benzin sokkal gyorsabban elpárolog, mint az előírásoknak megfelelő, nyomás alá helyezett tankokból.

Az üzemanyagtartály nyomása azért problémás a plug-in hibridek esetében, mert ezeket úgy tervezték, hogy időszakosan kizárólag elektromos energiával működjenek, azaz a benzinnek sokkal hosszabb ideig kell a tankban maradnia, mint egy normál belső égésű motorral hajtott jármű esetében.

Ezért a hibridekben és plug-in hibridekben széles körben használt, nyomás alatt álló tartályokat úgy tervezték, hogy csökkentsék a párolgást, és így megfeleljenek a járművek által kibocsátott benzingőz mennyiségére vonatkozó szabályoknak.

A Reuters úgy véli, a Great Wall vásárolhatott néhány BYD-et, amelyeket független bevizsgáló részvétele nélkül tesztelhetett le.

A BYD menedzsmentje amúgy magát az újabb hatósági vizsgálatot üdvözölte.

Reméljük, mindenki úgy cselekszik, hogy az az iparág és a kínai márkák számára előnyös legyen

– emelték ki.

Világelső lett a kínai autóexport, a nagy testvérrel már Japán sem győzi a versenyt

A kínai világelsőség valószínűleg az egész év folyamán fennmarad, mivel a helyi autógyártók szövetsége szerint az ország gépkocsiexportja az idén mintegy 30 százalékkal, négymillió darabra nőhet, ami messze meghaladja Japán éves előrejelzését.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.