Áprilisban 75 842 darab helyben gyártott autót értékesített Kínában a Tesla – közölte a Kínai Személygépkocsi-szövetség (CPCA) pénteken. A kiszállítások 14,7 százalékkal csökkentek márciushoz viszonyítva, ám hatalmas az ugrás a tavaly áprilisi 1512 járműhöz képest. Persze akkor Sanghajt éppen lezárták a pandémia fellángolása miatt. 

Fotó: Csung Jeon-cse / AFP

A helybeli rivális BYD 209 467 járművet adott el áprilisban a CPCA adatai szerint, ami 1,6 százalékos növekedés az előző hónaphoz mérten.

A Tesla idén világszerte több piacon is csökkentette az árakat, 

Kínában pedig valóságos árháborút robbantott ki, amelybe az év eleje óta már több mint negyven helyi és nemzetközi autómárka kapcsolódott be.

Az árcsökkentések alaposan megkurtították az autógyártók bevételeit, a Tesla első negyedéves nettó nyeresége például 24 százalékkal esett vissza annak ellenére, hogy globális kiszállításai új történelmi csúcsra értek.

Az amerikai EV-óriás azonban hétfőn újfent taktikát váltott, és 290 dollárral megemelte két legkelendőbb modelljének, a Model Y-nak és a Model 3-nak az árát Kanadában, Kínában, Japánban és az Egyesült Államokban.

Pénteken pedig Kínában 19 ezer jüannal (2751 dollárral) felsrófolta az új Model S és Model X járművei árát is.

a hírek szerint idén első ízben Kanadába is exportálna a Tesla Sanghajban gyártott Model Y-jaiból.

A tengerentúli tőzsdenyitást követően több mint 3 százalékkal, 166 dollár fölé lőttek ki a Tesla részvényei pénteken.