A Warner Bros. Discovery streamingüzletága, amely az HBO Max és a Discovery+ platformot foglalja magában, 50 millió dolláros korrigált adózás előtti eredményt ért el 2023 első negyedévében, szemben az egy évvel korábbi 227 millió dolláros veszteséggel. A két szolgáltatás 1,6 millió előfizetőt szerzett.

Economic Photo Illustrations
Fotó: AFP

A Discovery+ és az HBO Max május végén egyesül Max néven, és több előfizetési modellt is kínál majd. A jelentés fontos mérföldkőnek számít, mivel a streamingrészleg korábban veszteségesen működött. David Zaslav vezérigazgató igyekezett lefaragni a költségeket, és egyensúlyt teremteni a streaming, valamint a hagyományos filmes és televíziós üzletágak között. A Warner Bros. Discovery összesegében 10,7 milliárd dolláros bevéteről és részvényenként 44 centes veszteségről jelentett 2023 első három hónapjára a tavalyi fúzióval kapcsolatos költségek miatt – írja a Reuters.

A legnépszerűbb streamingszolgáltatók

A streamingpiacot elemző cég, a FlixPatrol adatai szerint a szektort 230,9 millió előfizetővel a Netflix vezeti, amelyet az Amazon Prime Video követ 200 milliós bázissal. A harmadik helyen a több mint 161 millió felhasználóval büszkélkedő Disney+ található. Egyre terjeszkednek az ázsiai szolgáltatók is, a Tencent Video 124 millió feliratkozóval a negyedik helyen van, míg a kínai Google, a Baidu platformja (iQIYI) 101 millió előfizetőt tudhat magáénak.

Az HBO Max bázisát 81 milliósra becsülik, amivel a hatodik helyen található, míg a Discovery+ 15 millió feliratkozója a 21. helyre volt elég.

Ha országok szerint nézzük, akkor a Netflix 78 államban számít piacvezetőnek, elsősorban Európában, Latin-Amerikában és Ausztráliában népszerű, míg az Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban az Amazon Prime Video a legkedveltebb. Kínában a Tencent Video, Oroszországban a KinoPoiszk, Indiában a Disney+ áll az első helyen. Vannak régiós jellegzetességek is, például Észak-Afrikában a Shadid, Délkelet-Ázsiában az iFlix a domináns.

Dollármilliárdokkal rövidítik meg a Netflixet a zugnézők

Hideg zuhanyként érte a piacot a Netflix minden várakozástól elmaradó negyedéves gyorsjelentése. A befektetők elégedetlenek a jelszómegosztás miatt a céget érő veszteség felszámolásának tempójával, s a százmillió zugnézőből mielőbb előfizetőket szeretnének faragni. Ám a jelszómegosztások visszaszorításával a nagyobb pluszbevételek és a többletnyereség csak később keletkezik.