BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nyereséges lett a Warner Bros. Discovery streamingüzletága

A Warner Bros. Discovery veszteséget könyvelt el az első negyedévben a tavalyi fúzióval kapcsolatos költségek miatt, öröm az ürümben: a streamingüzletág nyereséges lett.

A Warner Bros. Discovery streamingüzletága, amely az HBO Max és a Discovery+ platformot foglalja magában, 50 millió dolláros korrigált adózás előtti eredményt ért el 2023 első negyedévében, szemben az egy évvel korábbi 227 millió dolláros veszteséggel. A két szolgáltatás 1,6 millió előfizetőt szerzett.

Economic Photo Illustrations
Fotó: AFP

A Discovery+ és az HBO Max május végén egyesül Max néven, és több előfizetési modellt is kínál majd. A jelentés fontos mérföldkőnek számít, mivel a streamingrészleg korábban veszteségesen működött. David Zaslav vezérigazgató igyekezett lefaragni a költségeket, és egyensúlyt teremteni a streaming, valamint a hagyományos filmes és televíziós üzletágak között. A Warner Bros. Discovery összesegében 10,7 milliárd dolláros bevéteről és részvényenként 44 centes veszteségről jelentett 2023 első három hónapjára a tavalyi fúzióval kapcsolatos költségek miatt – írja a Reuters.

A legnépszerűbb streamingszolgáltatók

A streamingpiacot elemző cég, a FlixPatrol adatai szerint a szektort 230,9 millió előfizetővel a Netflix vezeti, amelyet az Amazon Prime Video követ 200 milliós bázissal. A harmadik helyen a több mint 161 millió felhasználóval büszkélkedő Disney+ található. Egyre terjeszkednek az ázsiai szolgáltatók is, a Tencent Video 124 millió feliratkozóval a negyedik helyen van, míg a kínai Google, a Baidu platformja (iQIYI) 101 millió előfizetőt tudhat magáénak.

Az HBO Max bázisát 81 milliósra becsülik, amivel a hatodik helyen található, míg a Discovery+ 15 millió feliratkozója a 21. helyre volt elég.

Ha országok szerint nézzük, akkor a Netflix 78 államban számít piacvezetőnek, elsősorban Európában, Latin-Amerikában és Ausztráliában népszerű, míg az Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban az Amazon Prime Video a legkedveltebb. Kínában a Tencent Video, Oroszországban a KinoPoiszk, Indiában a Disney+ áll az első helyen. Vannak régiós jellegzetességek is, például Észak-Afrikában a Shadid, Délkelet-Ázsiában az iFlix a domináns.

Dollármilliárdokkal rövidítik meg a Netflixet a zugnézők

Hideg zuhanyként érte a piacot a Netflix minden várakozástól elmaradó negyedéves gyorsjelentése. A befektetők elégedetlenek a jelszómegosztás miatt a céget érő veszteség felszámolásának tempójával, s a százmillió zugnézőből mielőbb előfizetőket szeretnének faragni. Ám a jelszómegosztások visszaszorításával a nagyobb pluszbevételek és a többletnyereség csak később keletkezik.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.