Karcsúbbá válik a BT Group, Nagy-Britannia legnagyobb széles sávú és mobilszolgáltatója: a cég csütörtökön bejelentette, hogy az évtized végéig a költségcsökkentés és a nyereségesség növelése érdekében globálisan 130 ezerről 75-90 ezerre csökkenti a teljes munkaerőt annak ellenére, hogy hat év után először nőtt a bevétele és a nyeresége. A legnagyobb valószínűség szerint 55 ezer embert küldenek el, a teljes létszám több mint 40 százalékát.

A BT Group Plc logo on a EE/BT Group Plc store in London, UK, on Wednesday, May 17, 2023. The fiber storm buffeting telecom carriers shouldn't have prevented BT from meeting its earnings and free cash flow targets in results when it reports on Thursday. Photographer: Hollie Adams/Bloomberg via Getty Images
A BT Group munkavállalóinak több mint negyven százalékát leépíti.
Fotó: Getty Images

A BT kiigazított EBITDA-ja a márciussal zárult pénzügyi évben a piaci várakozásoknak megfelelően 

5 százalékkal, 7,93 milliárd fontra emelkedett

a hálózatok és a fogyasztói üzletág bővülésének köszönhetően. (Egy font 436,8 forint.) Üzemi szinten 12 százalékkal, 1,73 milliárd fontra zsugorodott a nyereség, míg a tiszta profit másfélszeresére, 1,91 milliárd fontra nőtt. Az éves korrigált bevétel 1 százalékkal, 20,67 milliárd fontra csökkent.

A szabad cash flow (FCF) azonban 5 százalékkal, 1,3 milliárd fontra, az előrejelzés alsó határára esett a megnövekedett készpénzes tőkekiadások miatt. Az eredményjelentés hatására a cég részvényei tőzsdenyitáskor azonnal 9 százalékkal estek.

A csoport az árbevétel és a nyereség növekedésére számít az idén, és tovább dolgozik az országos üvegszálas hálózatának kiépítésén. Ennek befejezése, a működés digitalizálása és a struktúra egyszerűsítése után azonban Philip Jansen vezérigazgató szerint a BT-nek 2030-ra jóval kisebb létszámú munkaerőre van szüksége, és jelentősen csökkentett költségalapra támaszkodik majd. 

Az új BT Group karcsúbb cég lesz fényesebb jövővel

– fogalmazott.

Philip Jansen, chief executive officer of BT Group Plc, gestures while speaking during a news conference in London, U.K., on Wednesday, Oct. 9, 2019. BT is making a new push to improve customer service, including the arrival of BT-branded shops for the first time in almost two decades, as Jansen begins a charm offensive to defend market share. Photographer: Hollie Adams/Bloomberg via Getty Images
Philip Jansen vezérigazgató szerint fényesebb jövő áll a cég előtt.
Fotó: Getty Images

A Sky News tudósítása szerint Jansen nem közölt részleteket a leépítésről, csak annyit mondott, hogy reményeik szerint annak nagy részét természetes lemorzsolódással oldhatják meg elbocsátás helyett. A hírtelevízió internetes oldala ezzel kapcsolatban emlékeztetett, hogy a kommunikációs szektor munkavállalóit tömörítő CWU szakszervezet több sztrájkot is szervezett tavaly a béremelés érdekében, míg végül novemberben megállapodásra jutottak a céggel. A CWU egyelőre nem kommentálta a leépítés hírét.