A Gránit Bank adózás előtti eredménye több mint 13 milliárd forintra, az előző évinek közel a háromszorosára nőtt 2022-ben, míg saját tőkéje csaknem 30 milliárd forinttal gyarapodott – közölte a pénzintézet kedden.
A bank mérlegfőösszege meghaladta az ezermilliárd forintot, ami nagyjából 50 százalékos bővülés.
A teljes kitettség – garancia együttesen – meghaladta a 460 milliárd forintot, 46 százalékkal szárnyalva túl az előző év végit. A bank nem teljesítő hitelállományának aránya (NPL-ráta) mindössze 0,02 százalék volt, szemben a bankszektor 3,86 százalékos átlagával.
A Gránit Bank tavaly év végén már 104 ezer ügyfélszámlát vezetett.
A menedzsment 2022-ben zárta le az Equilor-tranzakciót, jelenleg pedig a Diófa Alapkezelő megvásárlása van folyamatban, a hitelintézet mindkét akvizícióval erősíti szerepét a hazai pénzügyi szektorban.
Az Equilor teljesítménye egyébként 2022-ben már megjelent a csoportszintű eredményekben.
A konszolidált mérlegfőösszeg 1063 milliárd, az adózás előtti eredmény pedig közel 14 milliárd forintot tett ki.
A csoportszinten kezelt számlák száma elérte a 118 ezret, a kezelt nagysága pedig meghaladta az 1300 milliárd forintot.
A digitális üzleti modell révén az elmúlt évben a költség-bevétel arány 20 százalékkal, 43,9 százalékra javult, míg a piaci átlag 60,4 százalék volt.
Az eszközarányos profit 1,4 százalék volt a banknál, a sajáttőke-arányos nyereség pedig meghaladta a 25 százalékot, ami több mint kétszerese a hitelintézeti rendszer átlagának.
A Gránit Bank tőkemegfelelési mutatója a múlt év végén 20 százalék felett állt, a bank tőkéje pedig 2022-ben közel 30 milliárd forinttal növekedett, a tőkeemelés és az adózás utáni eredmény eredménytartalékba helyezése nyomán.
A bankvezetés kiemelte, hogy a Gránit Bank eddigi működése során a tulajdonosok még egyetlen alkalommal sem vettek ki osztalékot, így ezen az ágon az elmúlt évek alatt közel 20 milliárd forint adózás utáni eredménnyel növelték a pénzintézet tőkéjét.
„A növekedésnek, az újügyfél-akvirálás receptjének évszázados múltja van: innovációk, kiszámíthatóság, bizalom, biztonság, stabilitás, szakértelem és a versenyképes árazás” – emelte ki Hegedüs Éva, a Gránit Bank elnök-vezérigazgatója, hozzátéve, a több mint 118 ezer ügyfélszámla bizonyítja, hogy jó úton járnak.