Az Alibaba Group mostantól a Kínán kívüli helyi vállalkozások és online platformok kiépítésére összpontosít, és kiemelt prioritásként kezeli Európát – mondta J. Michael Evans, a kínai e-kereskedelmi óriás elnöke csütörtökön egy párizsi technológiai konferencián.
 

Fotó: AFP

A jövőben Európában is inkább a helyi vállalkozások építésére fogunk összpontosítani, így a kínai TMall mintájára felállítjuk az európai TMallt, ami azt jelenti, hogy helyi márkákat és helyi vásárlókat fogunk kiszolgálni a lokális piacokon

– tette hozzá a topmenedzser.

A TMall amúgy az Alibaba kínai és nemzetközi vállalkozások számára létrehozott platformja, amelyen a cégek márkás termékeket értékesítenek a kínai fogyasztóknak, jelenleg több mint 500 millió havi aktív felhasználója van.

„Egy spanyolországi kísérleti projekttel kezdtünk, amelyet egész Európára ki fogunk terjeszteni” – emelte még ki Evans.

Az Alibaba márciusban jelentette be, hogy hat egységre szabdalják, és az így létrejövő egységek legtöbbjét tőzsdére viszik, vagy más formában teszik lehetővé számukra külső források bevonását.

A cég online kereskedelmi üzletágának felosztásakor különválasztják a belföldi és a külföldi piactereket, az utóbbiba kerül például a Délkelet-Ázsiát kiszolgáló Lazada és az Európát ellátó AliExpress is.

Az elnök kérdésre válaszolva arra is kitért, hogy az Alibaba alapítója, Jack Ma továbbra is a vállalat legnagyobb részvényese, és még mindig szívén viseli a cég sorsát.

Jack él, jól van, boldog. Egy tokiói egyetemen tanít, és sok időt tölt Kínában is

– árulta el Evans.
„Ő az Alibaba legnagyobb részvényese. Ez az ő cége, és ma is ugyanúgy törődik vele, mint amikor elindította, és arra számítok, hogy ez mindig így is marad" – fűzte hozzá.