BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
H&M bets big on China
--FILE--A pedestrian walks past a store of H&M in Chongqing, China, 4 July 2015.Swedens Hennes & Mauritz AB—the worlds second biggest clothing retailer—continues to bet top dollar in China with plans to open most of its new stores there this year, despite widespread concern over the slowing growth in the Asian countrys economy and after mildly disappointing third quarter results. We have a positive long-term view on China, our position there is strong, as is our profitability. As far as the overall Chinese market goes in the third quarter we have heard that there has been a slight slowdown from very a strong sales pace increase to somewhat calmer levels, Chief Executive Karl-Johan Persson said. H&Ms sales in China grew 11% in the third quarter in local currencies. At the end of August, the final month of H&Ms third fiscal quarter, H&M had 3675 stores globally, having added 36 stores in the third quarter. In the fourth quarter, H&M plans to open about 240 new stores—some three stores a day—mostly in China and the U.S. So far this year, H&M has rolled out most of its new stores in China, creating a total of 299 stores there by the end of August. (Photo by He lili / Imaginechina / Imaginechina via AFP)

Erősen kezdte a nyarat a H&M, bejött az új ruhakollekció

A várakozásokat meghaladó eredménnyel zárta a második negyedévet a svéd divatlánc. A nyári kollekció kedvező fogadtatásra talált Európában, a vezetőség további javulásra számít.

Hétszázalékos ralival indították a pénteki tőzsdei kereskedést a Hennes & Mauritz (H&M) részvényei, miután a svéd divatipari vállalat a várakozásokat felülmúló negyedéves eredményről jelentett.

H&M bets big on China
--FILE--A pedestrian walks past a store of H&M in Chongqing, China, 4 July 2015.Swedens Hennes & Mauritz AB—the worlds second biggest clothing retailer—continues to bet top dollar in China with plans to open most of its new stores there this year, despite widespread concern over the slowing growth in the Asian countrys economy and after mildly disappointing third quarter results. We have a positive long-term view on China, our position there is strong, as is our profitability. As far as the overall Chinese market goes in the third quarter we have heard that there has been a slight slowdown from very a strong sales pace increase to somewhat calmer levels, Chief Executive Karl-Johan Persson said. H&Ms sales in China grew 11% in the third quarter in local currencies. At the end of August, the final month of H&Ms third fiscal quarter, H&M had 3675 stores globally, having added 36 stores in the third quarter. In the fourth quarter, H&M plans to open about 240 new stores—some three stores a day—mostly in China and the U.S. So far this year, H&M has rolled out most of its new stores in China, creating a total of 299 stores there by the end of August. (Photo by He lili / Imaginechina / Imaginechina via AFP)
Fotó: AFP

A világ második számú kiskereskedelmi divatmárkája 4,74 milliárd korona (438,55 millió dollár) üzemi eredményt ért el a május végén zárult negyedévben, mintegy 240 millióval kevesebbet az egy évvel korábbinál, ám még így is jócskán túlszárnyalva a 4,07 milliárdos elemzői várakozást.

Az üzemi árrés 1 százalékponttal, 8,2 százalékra mérséklődött, ám a vezetőség továbbra is kitart a jövő évre kitűzött, 10 százalékos haszonkulcs elérése mellett. A vállalat szerint a csökkenő alapanyagárak és a tavaly bejelentett költségcsökkentési program is támogatta a marzsokat. A H&M tavaly hajtott végre leépítéseket és további kiadáscsökkentési lépéseket, ezek kedvező hatása a második negyedévben már érződött.

A beszerzési költségeinket befolyásoló külső tényezők továbbra is javulnak, a költség- és hatékonysági programmal kapcsolatos munka teljes gőzzel halad, és az elmúlt években végzett munkánk nagy része kezdi meghozni gyümölcsét

–  mondta Helena Helmersson vezérigazgató.

A kedvezőtlen időjárás és a vásárlókat szorongató infláció dacára a társaság több piacán is növelni tudta bevételeit, a második negyedévben így 57,6 milliárd korona forgalma volt, ami 6 százalékos növekedés a tavalyihoz adatokhoz képest.

Az új nyári kollekció pedig erős keresletre talált júniusban, az európai időjárás kedvezőbbre fordultával. Az első nyári hónapban – helyi devizában számolva – 10 százalékos árbevétel-bővülésről számolt be a vezetőség. Kedvező trendekről árulkodik a raktárkészletek csökkenése is, május végén az elmúlt 12 havi forgalom 16,7 százalékára rúgtak a készletek, míg egy éve ez az arány még 19,2 százalék volt.

 

A versenytársak közül a Zarát birtokló Inditex és a Primark-tulajdonos AB Foods is javuló forgalomról számolt be a nyár elején.

A H&M befektetőinek további jó hír, hogy a társaság előző nap meg tudott állapodni a sztrájkoló spanyolországi dolgozóival a béremelésről, a 4000 üzletet érintő munkabeszüntetés így nem folytatódik júliusban. A társaság a következő 14 hónap során ezer euró pluszpénzt fizet a helyi alkalmazottaknak, 2025-ig pedig további havi bónuszokat is fizet majd az eladási teljesítményhez kötve. A divatáru-kiskereskedő beleegyezett abba is, hogy növeli a munkaerő-felvételt a spanyol üzletek általános leterheltségének mérséklése érdekében.
 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.