A cupertinói óriás árfolyama nem lőtt ki, de egy kisebb szoftverfejlesztő, a Unity Software – amelynek még egy nyereséges negyedéve sem volt a tőzsdei bevezetése óta – kurzusa történetének legnagyobb emelkedését mutatta be aznap, ugyanis az Apple azt is bejelentette, a társaság szoftverét használja termékében.

A Unity a kétezres évek elején indult Dániában, amikor a legtöbb játékmotor drága volt, és használatukhoz jelentős technikai szakértelemre volt szükség. Az alapítók ezen akartak változtatni: megfizethető, könnyen használható és több platformra is kis módosításokkal játékokat fejleszteni képes eszközt kívántak létrehozni. A Unity 1.0-t, a Vision Próhoz hasonlóan a WWDC-en mutatták be 2005-ben.

Az évek során a cég nagy hangsúlyt fektetett az innovációra, új eszközeikkel és szolgáltatásaikkal nemcsak a játékok fejlesztésében és üzemeltetésében, hanem azok monetizálásában is segítséget nyújtottak a fejlesztőknek – így a Unity átfogó megoldássá vált a játékfejlesztés és -üzemeltetés területén. 

A nagy áttörést a cég életében az okostelefonok térhódítása hozta el, mivel a mobiljátékok népszerűségének fellendülésével sok fejlesztő fordult a Unity felé játékainak elkészítéséhez. 

Ez a felhasználói bázis és a bevételek gyors növekedéséhez vezetett.

A cég 2020-ban lépett a tőzsdére. Ekkorra már nemcsak a játékfejlesztők, hanem más iparágak, egyebek mellett a filmipar, az autóipar és az építészet alkotói is sokféle célra használták a Unity valós idejű 3D-s fejlesztési eszközeit. 
A következő évben – 2021 novemberében – megvásárolták a Weta Digitals Visual Effect Tools divízióját. A Peter Jackson által alapított cég vizuális effekt kategóriában addigra már hét Oscar-díjat nyert, az általuk kifejlesztett technológiák pedig iparági sztenderdekké váltak a 3D-s tömegszimuláció (A Gyűrűk Ura trilógia), a performance capture technológia (Avatar) és még számos más területen. Az akvizíció célja az volt, hogy a Weta Digitals addig csak több százmillió dolláros büdzsével rendelkező filmstúdióknak értékesített szoftvereit és 3D-eszközökkel teli digitális könyvtárát minden Unityt használó fejlesztő számára elérhetővé tegyék. 

A Unity Software árfolyama 2021. januártól


A Unity szoftvercsomagjának jelenleg egy komolyabb versenytársa van, az Epic Games Unreal Engine-érdekeltsége. A két játékfejlesztő szoftver között képességben nincs igazán jelentős eltérés, mindkét termékkel gyönyörű játékokat lehet létrehozni. Leginkább személyes preferencia és a projekt részletei alapján dől el, hogy melyik fejlesztőcég melyik programot preferálja. 
A számítógépesjáték-iparág elképesztő növekedését látva mindkét cég számára bőven van tér a növekedésre, koránt sincs szó arról, hogy egy érett piacon próbálják egymástól elkapkodni a fejlesztőket. 

A Unitynek talán abban lehet előnye, hogy a casual játékosok száma (akik inkább mobilon játszanak a metrón, semmint a gamergépükön otthon) jobban nő, mint a hardcore gamereké, 

akik inkább a Unity segítségével fejlesztett játékokat preferálják, előnyösebb helyzetbe hozva őket az Unreal Engine-nel szemben.
A Unity-részvény értékeltségének megítéléséhez két szempontot érdemes tevékenysége áttekintése mellett kiemelni:
   • Egyrészt a cég a 2020 szeptemberében már tomboló techrészvény-őrület kellős közepén ment tőzsdére, 87 dolláros árfolyamon. A 2021-es mánia 200 dollár fölé húzta (napon belül) a papírt, ahonnan a következő évben szépen le is zuhant 25 dollár alá, majd az elmúlt hónapokban (részben az Apple-bejelentés hatására) 38 dollárig mászott. Korábbi értékeltségéhez képest tehát jelenleg relatív olcsón, az IPO ár felén lehet megvenni a részvényt.
   • Másikrészt azonban a cégnek a tőzsdére lépés óta még egy nyereséges negyedéve sem volt. Bár a bevételek szépen nőnek (a 2023 első negyedéves árbevétel 56 százalékkal lett magasabb az egy évvel korábbinál), az elmúlt öt negyedév átlagos negyedévenkénti vesztesége 235 millió dollár, és egyelőre nem mondható el, hogy a negyedéves profit javuló tendenciát mutatna.