Kellemes meglepetésről számolt be a világ legnagyobb sörgyártója, az AB InBev, a második negyedévben ugyanis a vártnál is erősebb profitszámokat ért el a Bud Light marketingkampányát övező botrány és fogyasztói bojkott dacára is.

--FILE--Chinese workers produce Budweiser beer at a factory plant of Anheuser-Busch InBev Group in Wuhan city, central China's Hubei province, 25 October 2017.Anheuser-Busch InBev, the world's largest brewer by production volume, plans to expand plant capacities in China next year to drive growth. AB InBev is seeking to compete with both domestic and foreign brewers in China, said the group's top executive. The Leuven, Belgium-based company opened a new brewery with an annual production capacity of 1.5 million metric tons of beer, in Putian city of Fujian province plant earlier this month. The brewery is AB InBev's largest facility in Asia, and can produce 160,000 cans of beer per hour. Carlos Brito, chief executive officer of AB InBev, said China is currently considered to be not only the largest consumer of alcohol beverages in the world but also set to become the world's largest beer market by this year-end. (Photo by Miao jian / Imaginechina / Imaginechina via AFP)
Az Ab InBev fityiszt mutatott a konzervatív bojkottőröknek, drágábban is isszák a söreit, főleg Kínában. Fotó: AFP

A belga söróriás alapnyeresége (EBITDA) 5 százalékkal, 4,891 milliárd dollárra nőtt, miközben az elemzői konszenzus mindössze 0,4 százalékos bővülést jelzett előre.

A bevételek a várt 6,4 százalék helyett 7,2 százalékkal emelkedtek világszerte, a végrehajtott – átlagosan 9 százalékos – áremelések ugyanis ellensúlyozni tudták az értékesített volumen 1,4 százalékos csökkenését.

Kínában kifejezetten erős teljesítményt nyújtott a Stella Artois, a Budweiser és a Corona márkákat is gyártó vállalat. A hatalmas népességű ország piacán 11 százalékkal nagyobb mennyiségű italt értékesített, bevételei pedig több mit ötödével ugrottak meg. A prémiumkategóriás sörök iránti keresletnek köszönhetően a kínai bevétel és nyereség is a pandémia előtti szintre ugrott. A bevétel és az eredmény több más kulcspiacon, köztük Európában, Brazíliában és Mexikóban is nőtt.

Az Egyesült Államokban viszont leszerepelt a belga központú vállalat, a bevétel 10,5 százalékkal, az EBITDA pedig 28 százalékkal zuhant a legnagyobb piacán, jelentős részben a Bud Light balul elsült marketingkampányának hozadékaként.

A vállalat tavasszal Dylan Mulvaney-t kérte fel az Amerikában meglehetősen kedvelt sörének népszerűsítésére, a transznemű influenszer szerepvállalása azonban kiváltotta a konzervatív véleményvezérek és fogyasztók ellenérzéseit, akik bojkottot hirdettek a márka ellen. A vállalatnak ráadásul a progresszív sörivókat is sikerült magára haragítania, az utóbbiak szerint ugyanis nem állt ki eléggé a TikTokon népszerű influenszer mellett a támadásokat követően.

Ami biztos, hogy a Bud Light eladásai több mint negyedével zuhantak a médiabotrány áprilisi kipattanása óta, és a márka ezzel elvesztette a legkedveltebb amerikai sör címet a Constellation Brands által gyártott Modelo Speciallel szemben

Az eladások az AB InBev közlése szerint mostanra normalizálódtak, és a vállalat saját felmérése szerint a fogyasztók 80 százalékánál semleges a márka megítélése.

A vezetőség megerősítette a 2023 egészére kitűzött céljait is, így az EBITDA-soron 4–8 százalék közötti bővülés jöhet, a bevétel pedig ezt meghaladó mértékben emelkedhet. A minap a tengerentúli rivális Molson Coors javította idei eredményvárakozását az ugyancsak erős negyedéves teljesítmény tükrében.

 

A társaság részvényei 3,5 százalékkal drágultak kora délutánig a vártnál jobb negyedéves eredményszámok közzétételét követően, idén viszont még 6 százalékos mínusznál jár a kurzus.