BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
A Shein Pop-Up Store As Company Targets Up To $90 Billion Valuation In US IPOA Forever-21 store hosting a Shein pop-up in the Times Square neighborhood of New York, US, on Friday, Nov. 10, 2023. Shein is touting its hopes for a valuation of as much as $90 billion as it lays the groundwork for an eventual US initial public offering, a level that far exceeds how the fast-fashion giant is valued in private trades, according to people familiar with the matter. Photographer: Yuki Iwamura/Bloomberg via Getty ImagesA Forever-21 store hosting a Shein pop-up in the Times Square neighborhood of New York, US, on Friday, Nov. 10, 2023. Shein is touting its hopes for a valuation of as much as $90 billion as it lays the groundwork for an eventual US initial public offering, a level that far exceeds how the fast-fashion giant is valued in private trades, according to people familiar with the matter. Photographer: Yuki Iwamura/Bloomberg

A Shein a Wall Streetet is meghódítaná olcsó termékeivel és drága részvényeivel

A dömpingárakkal piacot hódító kínai online divatkereskedők közül a Shein is megcélozza a tőzsdét: a cég 90 milliárd dollár környékére értékeli magát, de hogy erre a piac mit mond, az csak jövőre derülhet ki.

Ígéretéhez híven megcélozta a New York-i tőzsdét a fast fashion online divatkereskedelem egyik üstököse, a Shein – tudta meg a Wall Street Journal. Az ehhez szükséges dokumentációt a kínai hátterű, de szingapúri székhelyű cég benyújtotta az amerikai tőzsdefelügyelethez (SEC). 

A Shein Pop-Up Store As Company Targets Up To $90 Billion Valuation In US IPOA Forever-21 store hosting a Shein pop-up in the Times Square neighborhood of New York, US, on Friday, Nov. 10, 2023. Shein is touting its hopes for a valuation of as much as $90 billion as it lays the groundwork for an eventual US initial public offering, a level that far exceeds how the fast-fashion giant is valued in private trades, according to people familiar with the matter. Photographer: Yuki Iwamura/Bloomberg via Getty ImagesA Forever-21 store hosting a Shein pop-up in the Times Square neighborhood of New York, US, on Friday, Nov. 10, 2023. Shein is touting its hopes for a valuation of as much as $90 billion as it lays the groundwork for an eventual US initial public offering, a level that far exceeds how the fast-fashion giant is valued in private trades, according to people familiar with the matter. Photographer: Yuki Iwamura/Bloomberg
A Shein a Forever 21 divatlánc üzleteibe is befészkeli magát.
Fotó: Getty Images

A kiszikkadt és – a brit Arm Holdings csiptervező óriást leszámítva – az igazi nagy durranást idén nélkülöző amerikai tőzsdén tárt karokkal várják a Sheint, bár a politikusoknak és a befektetőknek igen komoly fenntartásaik vannak a cég által képviselt kereskedelmi technika, a dömpingárak alkalmazása és kínált áruk eredetét és minőségét illetően. 

Megdolgozza a Shein az amerikai piacot

A Shein által alkalmazott közvetlen szállítási stratégia miatt a cégnél nem halmozódik fel az eladatlan raktárkészlet, külön előnye, hogy a „de minimis” elvet alkalmazva nem fizet vámot az olcsó, pár dolláros termékei után az Egyesült Államok piacán. 

A 2012-ben alapított Shein most épp az amerikai piac megdolgozására koncentrál, augusztusban partneri megállapodást kötött a SPARC Grouppal – amely az Authentic Brands és a Simon Property bevásárlóközpont-üzemeltető közös vállalata –, hogy földrajzilag is lefedhesse a hatalmas piacot. 

Az amerikai közönség meggyőzése azonban nem megy könnyen, 

a Shein és a kínai riválisa, a Temu termékei iránt rengetegen érdeklődnek, ám csak minden huszadik nézelődő dönt a vásárlás mellett, szemben a toronymagas piacvezető Amazonnal, amely minden második látogatóját vásárlásra tudja bírni.

Vörös posztó és vörös szőnyeg

A politikusoknál a versenyt torzító és a hazai könnyűipart nehéz helyzetbe hozó árpolitika tette be a kaput, emellett a Sheinnel összeboronált hszincsiangi ujgur rabszolgamunka is vörös posztó a washingtoni képviselők szemében. 

Ám ha a kínaiak minden feltételnek megfelelnek, akkor ha tetszik, ha nem, eléjük kell gurítani a vörös szőnyeget a Wall Streeten. Ahol az övék lehet a második (vagy harmadik) legnagyobb kínai elsődleges tőzsdei kibocsátás (IPO), hiszen a jelenlegi (világ)csúcstartó Alibaba 2014. szeptemberi debütálását aligha közelíthetik meg. 

New,York,Ny,Usa-september,19,,2014,Visitors,Outside,The,New
Tőzsdetörténeti világcsúcsot hozott az Alibaba 2014. szeptember 19-ei  debütálása.
Fotó: rblfmr

Akkor az e-kereskedelem ázsiai császára 25 milliárd dollárt sepert össze a parketten, a cég értékét pedig 231 milliárd dollárra értékelte a piac. Az Alibaba 94 dolláron debütált, jelenleg 78 dolláron kereskednek a papírjaival, ide csúszott le a 2020. októberi 310 dolláros történelmi csúcsról, amikor is alapítója, Jack Ma kegyvesztetté vált a pekingi felső vezetés szemében a rendszerrel szemben megfogalmazott bírálata miatt.

A Shein egyelőre nem nevezte meg, mennyi részvény öntene a piacra, annyit viszont tudni lehet, hogy a legutóbbi, idén májusban végrehajtott feltőkésítési körben bevont 2 milliárd dollárral 60 milliárd fölé értékelték, igaz, a megelőző, tavalyi körben még harmadával többre becsülték a Shein értékét. 

A Bloomberg értesülései szerint a cégvezetés a 90 milliárd dolláros piaci kapitalizációt célozná meg. Ha így lesz, akkor előzik a 2021. májusában 68 milliárd dolláron a New York-i tőzsdén bemutatkozott, majd egy éve elteltével Pekingből hazarendelt Didi Global fuvarmegosztó vállalatot. Őket 68 milliárdra taksálta a piac. 

H&M bets big on China
--FILE--A pedestrian walks past a store of H&M in Chongqing, China, 4 July 2015.Swedens Hennes & Mauritz AB—the worlds second biggest clothing retailer—continues to bet top dollar in China with plans to open most of its new stores there this year, despite widespread concern over the slowing growth in the Asian countrys economy and after mildly disappointing third quarter results. We have a positive long-term view on China, our position there is strong, as is our profitability. As far as the overall Chinese market goes in the third quarter we have heard that there has been a slight slowdown from very a strong sales pace increase to somewhat calmer levels, Chief Executive Karl-Johan Persson said. H&Ms sales in China grew 11% in the third quarter in local currencies. At the end of August, the final month of H&Ms third fiscal quarter, H&M had 3675 stores globally, having added 36 stores in the third quarter. In the fourth quarter, H&M plans to open about 240 new stores—some three stores a day—mostly in China and the U.S. So far this year, H&M has rolled out most of its new stores in China, creating a total of 299 stores there by the end of August. (Photo by He lili / Imaginechina / Imaginechina via AFP)
A svéd Hennes & Mauritz állítólag fele annyit sem ér, mint a Shein.  
Fotó: AFP

Összevetésül: a világszerte 4700 szaküzletet üzemeltető svéd Hennes & Mauritz divat-kiskereskedelmi óriás jelenleg 27 milliárd dollárt, míg a 7292 egységből álló hálózattal rendelkező, s ezzel piacvezető spanyol Inditex (Zara) 116 milliárd eurót ér a piac értékítélete szerint.

A 2020-ban egyszer már visszavonulót fújt Shein az IPO menedzseléséhez a műfaj legnagyobb „sztárjait”, a Goldman Sachst, a JPMorgan Chase-t és a Morgan Stanley-t szerződtette, s magára a műveletre „valamikor 2024-ben” kerülhet sor. 

FRANCE - SHEIN APPLICATIONFrance, Excideuil, 2023-06-12. Illustrative photography of the Shein app on a smartphone. Photograph by Romain Longieras / Hans Lucas. France, Excideuil, 2023-06-12. Photographie d illustration de l application Shein sur un smartphone. Photographie de Romain Longieras / Hans Lucas. (Photo by Romain Longieras / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP)
 A Shein nem jelölte meg, mire fordítaná a tőzsdei részvénykibocsátással besepert pénzt.  
Fotó: AFP

Arról nincs információ, hogy a Shein már beszerezte-e az offshore részvénykibocsátáshoz az engedélyt a Kínai Értékpapír-szabályozási Bizottságtól, vagy nincs is erre szüksége, mivel székhelyét 2021-ben Nankingból Szingapúrba helyezte át. Afelől nem lehet sok kétség, hogy Peking echte kínai vállalatként tekint rá.

Nem a legmegfelelőbb pillanatban menne ugyan a tőzsdére a Shein, de ha tőkére van szüksége, a piacok nyitva vannak és a befektetői hangulat is pozitívabb, mint pár héttel ezelőtt volt

mondta a Reutersnek Jason Benowitz, a CI Roosevelt vezető portfóliómenedzsere. A befektetők a nyilvánosságra hozandó üzleti adatokból el fogják tudni dönteni, hogy a Shein most mutatott robusztus növekedési pályája fenntartható-e, milyen kockázatai vannak, s a konkurensek, mint a szintén gőzerővel a piacot leraboló Temu mennyire osztják meg a vásárló közönséget.

Kifulladás jeleit mutatja az amerikai IPO-piac

Emlékezetes, hogy a legutóbbi négy nagyobb IPO-ból három gyászosan sikerült, a német szandálgyártó Birkenstock, az élelmiszer-kiszállító Instacart és a már említett Arm Holdings egyből a kibocsátási értékük alá bukott, s a fölé csak az Arm tudott kínkeservesen visszakapaszkodni: 60-ról 61 dollárra. 

Piaci kapitalizáció az IPO idején
 

A Birkenstock 14, az Instacart 16 százalékot vesztett az őszi IPO-ja óta. Az idei amerikai IPO-k során 23,64 milliárd dollár folyt be az újdonsült tőzsdetagokhoz, ez 2,3 milliárd dollárral haladja meg az egy évvel korábbi időszak termését. Ez a teljesítmény azonban fényévekre van attól a 300 milliárd dollártól, amely 2021-ben folyt be, amikor is az IPO-láz a tetőfokára hágott.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.