Közel 22 ezer milliárd jen (143 milliárd euró) árbevételre tett szert 2024-es pénzügyi éve első felében a Toyota, amely 24 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakát – közölte kedden a japán autóipari konszern.

Press release of the New York Auto Show
A Toyota egyik elektromos Lexusa. Fotó: Fatih Aktas/AFP

Működési eredménye eközben 124 százalékkal, 2559 milliárd jenre (16,7 milliárd euró) emelkedett és csaknem elérte az előző teljes év eredményét. A nettó nyeresége 2647 milliárd jenre (17,3 milliárd euró) rúgott, 117 százalékkal felülmúlva a bázist, míg egy részvényre jutó nyeresége 85,42 jenről 191,26 jenre nőtt.

Nagyon fogytak az elektromos modellek

A vállalat a Toyota, Daihatsu és Hino márkájú járművekből csaknem 5,6 milliót értékesített, szemben az egy évvel korábbi 5,17 millióval. Az előző teljes pénzügyi évben 10,56 millió autót adtak el, míg idén már 11,38 millió darabos forgalmat terveznek.

Az idei naptári évben szeptember 30-ig 2,67 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota és Lexus személygépkocsi talált gazdára, 9 hónap alatt, csaknem annyi, mint 2022 egészében (2,73 millió).

Ebből 2,48 millió volt öntöltő hibrid, 92,5 ezer a plug-in hibrid, 76,5 ezer akkumulátoros, valamint 3,5 ezer hidrogén-üzemanyagcellás, 18 ezer pedig a „lágy” hibrid.

Kijött a pozitív profitwarning is

A Toyota a remek féléves eredmény alapján megemelte éves eredménytervét is. Idei üzleti évében 37,16 ezer milliárd jenes értékesítési árbevételt, jövőre pedig az eddigi 38 ezer milliárd jen helyett már 43 ezer milliárd jenre tették a lécet.

A bevételarányos jövedelmezőség az elmúlt pénzügyi évben kigazdálkodott 7,3 százalékról a korábbi terv szerint 7,9 százalékra javult volna, amit most 10,5 százalékra emeltek. Az éves nyereségcélt pedig az eddigi 2580 milliárd jenről 3950 milliárdra módosították.

A Toyota Motor részvényei kedden 0,9 százalékos erősödéssel zártak a tokiói tőzsdén.