Az Amazon Prime január 29-től kezdve hirdetéseket is tartalmazni fog – közölte a cég az amerikai előfizetőknek küldött e-mailben. Akik továbbra is reklámmentesen szeretnék élvezni a filmeket és a tévéműsorokat, további három dollárt kell majd fizetniük havonta. Az üzenet szerint a vállalat arra törekszik, hogy lényegesen kevesebb reklámot tartalmazzon, mint a hagyományos televíziós és más streamingszolgáltatók.

Boy,Holding,A,Smartphone,Iphone,14,Pro,With,Amazon,Prime
Fotó: Diego Thomazini / Shutterstock

Az Amazon a döntést azzal indokolta, hogy a jövőben csak így tudnak nagyobb produkciókat finanszírozni. A cég jövőre az Egyesült Királyságban és más európai országokban, valamint Kanadában, Mexikóban és Ausztráliában is hirdetéseket épít be a szolgáltatásába. A Bloomberg emlékeztet rá, hogy a technológiai óriás a többi nagy streamingszolgáltató, például a Netflix és a Disney példáját követi.

A streamingpiacot elemző cég, a FlixPatrol adatai szerint a szektort 247,1 millió előfizetővel a Netflix vezeti, amit az Amazon Prime Video követ 200 milliós bázissal. A harmadik helyen a 146 millió felhasználóval büszkélkedő Disney+ található. Egyre jobban terjeszkednek az ázsiai szolgáltatók is, a kínai Tencent Video 124 millió feliratkozóval a negyedik helyet foglalja el.

Ha országok szerint nézzük, akkor a Netflix 78 államban számít piacvezetőnek, elsősorban Európában, Latin-Amerikában és Ausztráliában népszerű, míg az Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban az Amazon Prime Video a legkedveltebb. Kínában a Tencent Video, Oroszországban a KinoPoiszk, Indiában a Disney+ áll az első helyen. Vannak régiós jellegzetességek is, például Észak-Afrikában a Shadid, Délkelet-Ázsiában az iFlix domináns.

Mert megérdemeljük: az emberek az ellenére sem mondanak le az internet- és streaming-előfizetésükről

A szakértő szerint a digitális szolgáltatásokat olyan alap-infrastruktúrának tekintik az emberek, mint a vizet és az áramot, ezért fel sem merül, hogy lemondjanak róla. A fiatalabb generáció esetében ráadásul ez fokozottan igaz, ami komoly áremelési potenciálra ad lehetőséget a szolgáltatóknak. Szolgáltatóváltásra ugyanis elsősorban a gyenge térerő és az instabil hálózati kapcsolat készteti az előfizetőket.